Recent Submissions
Gioconda Belli, "Parir el alba". Sel. de Gioconda Belli y María José Bruña Bragado. Introd. y ed. de María José Bruña Bragado. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2023. 336 páginas. ISBN: 978-84-1311-849-9.
Martínez Real, Francisco
La aplicación del Ciclo de Kolb y el Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) en la enseñanza del Derecho Civil
Martín Paciente, Miriam
Glossary of emerging terms in artificial intelligence and metaverses from a sociotechnical and educational perspective
Lucero Baldevenites, Elisabeth Viviana ; Jurado-Vásquez, Hugo Armando; Espinel, Jesus Eduardo; Bracho-Fuenmayor, Pedro Luis; Contreras-Piña, Gerardo
David Viñas Piquer (ed.), "La Teoría en la ficción literaria española del siglo XXI". Madrid: Iberoamericana Vervuert, 2023. 197 páginas. ISBN: 978-84-9192-382-4
Hernández Pérez, Alejandro
Tutela ambiental sancionadora y reparadora: análisis comparativo Brasil y España
Kokke, Marcelo; Nacur Rezende, Elcio; Miranda Goncalves, Rubén
Gamification and digital equity: analysis of educational designs in the metaverse for vulnerable populations Gamificación y equidad digital: análisis de diseños educativos en el metaverso para poblaciones vulnerables
Bracho-Fuenmayor, Pedro Luis; Huicab García, Yhadira; Lucero Baldevenites, Elisabeth Viviana ; Mejía-Ríos, Jennifer; Díaz-Téllez Ángel, Saúl
Non-linear behaviour of soil-pile interaction phenomena and its effect on the seismic response of OWT pile foundations. Validity range of a linear approach through non-degraded soil properties
Rodríguez Galván, Eduardo ; Álamo Meneses, Guillermo Manuel ; Aznarez, Juan J. ; Maeso, Orlando
ANN-based surrogate model for the structural evaluation of jacket support structures for offshore wind turbines
Quevedo Reina, Román ; Álamo Meneses, Guillermo Manuel ; Aznárez González, Juan José
Mejor último domicilio conocido (en la UE) que domicilio por conocer. La determinación de la competencia judicial internacional en un contrato celebrado con un consumidor, a propósito de la STJUE de 11 de abril de 2024,Credit Agricole Bank Polska, C-183/23
Mariscal González, Ada Lucía
Immersive learning in the metaverse: a review of evidence on pedagogical effectiveness and implementation gaps in Higher Education Aprendizaje inmersivo en el metaverso: una revisión de evidencias sobre efectividad pedagógica y brechas de implementación en la educación superior
González Torres, Víctor Hugo; Bracho-Fuenmayor, Pedro Luis; Lucero Baldevenites, Elisabeth Viviana ; Carrillo Guerrero, Marco Vinicio; Santander Erazo, Roberto David
Del objeto al sujeto de Derecho: análisis crítico de la personalidad jurídica del Mar Menor
Martín Paciente, Miriam
Defensa de los derechos fundamentales y valores democráticos y comunicación. Hacia una Ciencia del Derecho de carácter multidisciplinar
Sendín García, Miguel Ángel
“May I offend you?" An experimental study on perceived offensiveness in online violent communication and hate speech
Bautista-Ortuño, Rebeca; Castro-Toledo, Francisco J.; Olvido Perea-García,Juan ; Rodríguez Gómez, Nuria
Can a Simple Static-Equivalent Model Be Used to Predict Major Trends in the Dynamic Structural Response of Monopile Offshore Wind Turbines?
Romero-Monzón, Antonio J.; Romero-Sánchez, Carlos; Álamo, Guillermo M.; Padrón, Luis A.
Alterations in tidal volume over recording time during pulmonary function testing by barometric whole-body plethysmography in client-owned cats: a multicenter retrospective investigation
Chang, Wei-Tao; García Guash, Lain ; Gareis, Hannah; Schulz, Bianka; Yamaya, Yoshiki; Lo, Pei-Ying; Chang, Chin-Hao; Chen, Hui-Wen; Lin, Chung-Hui