Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/113217
Título: | Portal for generating cross university didactic self-assessment apps without programming skills | Autores/as: | Kutzner, Tobias Kostova, Eleonora Bothe, Jacqueline Freytag, Andreas |
Clasificación UNESCO: | 5802 Organización y planificación de la educación 580105 Pedagogía experimental |
Palabras clave: | Mobile-assessment Educational technology Distant learning Html5 app development |
Fecha de publicación: | 2021 | Editor/a: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) | Conferencia: | VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2021) | Resumen: | Based on the didactic concept of a school mathematics app, a portal for the automatic creation of interdisciplinary learning apps without programming knowledge is being developed at the Brandenburg University of Technology Cottbus – Senftenberg (BTU). The aim was to develop the conception and implementation of a portal for the creation of universal learning apps as a mobile (online) assessment for the study entry phase on the one hand and the publication of the apps on the other. This article presents the basic concept of the app portal, the structure of the app portal, and initial tests of the prototype with faculty and students at BTU. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/113217 | ISBN: | 978-84-09-35708-6 | Fuente: | Libro de Actas de las VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 18 y 19 de noviembre de 2021, p. 149-156 |
Colección: | Actas de congresos |
Visitas
129
actualizado el 27-abr-2024
Descargas
61
actualizado el 27-abr-2024
Google ScholarTM
Verifica
Altmetric
Comparte
Exporta metadatos
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.