Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/113217
Título: Portal for generating cross university didactic self-assessment apps without programming skills
Autores/as: Kutzner, Tobias
Kostova, Eleonora
Bothe, Jacqueline
Freytag, Andreas
Clasificación UNESCO: 5802 Organización y planificación de la educación
580105 Pedagogía experimental
Palabras clave: Mobile-assessment
Educational technology
Distant learning
Html5 app development
Fecha de publicación: 2021
Editor/a: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) 
Conferencia: VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2021) 
Resumen: Based on the didactic concept of a school mathematics app, a portal for the automatic creation of interdisciplinary learning apps without programming knowledge is being developed at the Brandenburg University of Technology Cottbus – Senftenberg (BTU). The aim was to develop the conception and implementation of a portal for the creation of universal learning apps as a mobile (online) assessment for the study entry phase on the one hand and the publication of the apps on the other. This article presents the basic concept of the app portal, the structure of the app portal, and initial tests of the prototype with faculty and students at BTU.
URI: http://hdl.handle.net/10553/113217
ISBN: 978-84-09-35708-6
Fuente: Libro de Actas de las VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 18 y 19 de noviembre de 2021, p. 149-156
Colección:Actas de congresos
Adobe PDF (1,21 MB)
Vista completa

Visitas

95
actualizado el 04-nov-2023

Descargas

47
actualizado el 04-nov-2023

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.