Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/77832
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoya Otero, Joséen_US
dc.contributor.authorHernández Ortega, Joséen_US
dc.date.accessioned2021-02-23T20:45:35Z-
dc.date.available2021-02-23T20:45:35Z-
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1138-414Xen_US
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/77832-
dc.description.abstractThis article analyzes the different challenges that must be undertaken for an educational transformation within a society marked by the emergence of COVID-19. The educational quality proposal formulated by the United Nations (UN) through the Sustainable Development Goals (SDGs) within the 2030 agenda makes it necessary to analyze the elements that we consider essential in the current educational scenario. The itinerary of the Atlántida educative researching group is analyzed to see how the curriculum, learning scenarios, school digitization and the role of the family in the educational framework are the focus of analysis that, based on the bibliographic review of the trajectory of the group, allow us to identify where educational and social policies should be directed to benefit equitable and qualitative access for students in post-COVID-19 society. School must be the main agent of social change that trains individuals capable of creating a sustainable world based on the competences of the learning process.en_US
dc.description.abstractEn el presente artículo se analizan los distintos retos que se deben acometer para una transformación educativa dentro de una sociedad marcada por la irrupción de la COVID-19. La propuesta de calidad educativa formulada por la Organización de las Naciones Unidas (ONU) a través de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) dentro de la agenda 2030 hace necesario el análisis de los elementos que consideramos esenciales en el actual escenario educativo. Currículum, escenarios de aprendizaje, digitalización escolar y papel de la familia en el marco educativo son el foco de análisis que, a partir de la revisión bibliográfica, nos permiten identificar hacia dónde se deben dirigir las políticas educativas y sociales en beneficio del acceso equitativo y cualitativo del alumnado de la sociedad post COVID-19. La escuela debe ser el principal agente de cambio social que forme individuos capaces de crear un mundo sostenible a partir de las competencias propias del proceso de aprendizaje.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofProfesoradoen_US
dc.sourceProfesorado [ISSN 1138-414X], v. 24 (3), p. 149-173, (Noviembre 2020)en_US
dc.subject5802 Organización y planificación de la educaciónen_US
dc.subject630706 Desarrollo socio-económicoen_US
dc.subject.otherEducational Innovationen_US
dc.subject.otherEducational Qualityen_US
dc.subject.otherEducational Technologyen_US
dc.subject.otherLearning Modalitiesen_US
dc.subject.otherSustainable Developmenten_US
dc.subject.otherCalidad educativaen_US
dc.subject.otherDesarrollo sostenibleen_US
dc.subject.otherInnovación educativaen_US
dc.subject.otherModalidades de aprendizajeen_US
dc.subject.otherTecnología educativaen_US
dc.titleUna metamorfosis educativa para alcanzar el desarrollo humano sostenible. “Propuesta curricular desde la experiencia de innovación Atlántida”en_US
dc.title.alternativeAn educational metamorphosis to achieve sustainable human development. Curricular proposal from the Atlántida innovation experienceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.30827/PROFESORADO.V24I3.15971en_US
dc.identifier.scopus85100526691-
dc.contributor.authorscopusid57221920853-
dc.contributor.authorscopusid57208683674-
dc.identifier.eissn1989-6395-
dc.description.lastpage173en_US
dc.identifier.issue3-
dc.description.firstpage149en_US
dc.relation.volume24en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateNoviembre 2020en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
dc.description.sjr0,341
dc.description.sjrqQ3
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.fecytqQ1
dc.description.fecytpuntuacion54,9
dc.description.dialnetimpact1,02
dc.description.dialnetqQ1
dc.description.dialnetdD2
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptDepartamento de Educación-
crisitem.author.fullNameMoya Otero, José-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (447,37 kB)
Show simple item record

SCOPUSTM   
Citations

8
checked on Nov 24, 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

5
checked on Nov 24, 2024

Page view(s)

796
checked on Jun 15, 2024

Download(s)

406
checked on Jun 15, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.