Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/76785
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMedina Fernández, Oscaren_US
dc.date.accessioned2020-12-17T19:30:44Z-
dc.date.available2020-12-17T19:30:44Z-
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.issn0211-819Xen_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/76785-
dc.description.abstractWhen we talk about accreditation systems both in pedagogic literature and in legal texts we always do it as a means of fulfilling several educational and social functions at the same time: to answer the fast-growing social changes, to promote the level of competence in the population, to reduce social exclusion, to improve transparency in the labour market, etc. This article tries to analyse the conceptual and theoretical perspective of accreditation systems, presenting some ideas for the debate on the pedagogical reasons that could justify and legitimise these new strategies and finally propose what might be considered some of the conceptual bases of accreditation systems as well as their classification.en_US
dc.description.abstractCuando se habla de sistemas de acreditación en la literatura pedagógica y en los textos legales siempre se hace como un medio llamado a cumplir varias funciones sociales y educativas al mismo tiempo: para responder a los acelerados cambios sociales, para elevar el nivel de formación de la población, para reducir la exclusión social, para mejorar la transparencia del mercado de trabajo, etc. En este artículo se analiza la perspectiva teórica y conceptual de los sistemas de acreditación, exponiendo algunas ideas para el debate sobre las razones pedagógicas que podrían justificar y legitimar estas nuevas estrategias educativas, y proponiendo finalmente lo que podrían ser algunas bases conceptuales de los sistemas de acreditación, así como una clasificación de los mismos.en_US
dc.description.abstractQuan parlem de sistemes d'acreditació en la literatura pedagògica i en els textos legals sempre es fa a fi de complir diferents funcions socials i educatives alhora: per respondre als accelerats canvis socials, per augmentar el nivell formatiu de la població, per reduir l'exclusió social, per millorar la transparència del mercat de treball, etc. En aquest article s'analitza la perspectiva teòrica i conceptual dels sistemes d'acreditació, exposant algunes idees per al debat sobre les raons pedagògiques que podrien justificar i legitimar aquestes noves estratègies educatives, i proposant finalment el que podrien ser les bases conceptuals dels sistemes d'acreditació, així com una classificació d'aquests.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofEducaren_US
dc.sourceEducar [ISSN 0211-819X], v. 38, p. 105-131, (2006)en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject5802 Organización y planificación de la educaciónen_US
dc.subject.otherAccreditation Systemsen_US
dc.subject.otherCompetence Validationen_US
dc.subject.otherAcknowledgment Of Acquired Competenciesen_US
dc.subject.otherCompetence Accreditationen_US
dc.subject.otherAdult Educationen_US
dc.subject.otherLifelong Learningen_US
dc.subject.otherSistemas de acreditaciónen_US
dc.subject.otherValidación de competenciasen_US
dc.subject.otherEeconocimiento de competencias adquiridasen_US
dc.subject.otherAcreditación de competenciasen_US
dc.subject.otherEducación de adultosen_US
dc.subject.otherEducación permanenteen_US
dc.titleLos sistemas de acreditación: aproximación conceptual y teóricaen_US
dc.title.alternativeAcreditation Systems. Conceptual and Theorical Frameworken_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.isi000434527000006-
dc.description.lastpage131en_US
dc.description.firstpage105en_US
dc.relation.volume38en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid3585295-
dc.description.numberofpages27en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Fernandez, OM-
dc.date.coverdate2006en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.fullNameMedina Fernández, Oscar-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (131,6 kB)
Show simple item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

50
checked on Dec 31, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.