Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/76454
Título: The role of tour-operators as intermediaries of tourists' preferences for corporate social responsibility
Autores/as: Araña Padilla, Jorge 
León González, Carmelo Javier 
Clasificación UNESCO: 531290 Economía sectorial: turismo
Palabras clave: CSR
Discrete Choice Experiments
Tour-Operators
Tourism
Tourists' Preferences
Fecha de publicación: 2020
Proyectos: Desarrollo de Métidos de Valoración Económica de Políticas Públicas, Aplicaciones Al Cambio Climático y A Los Bienes Ambientales en El Turismo 
Publicación seriada: International Journal of Tourism Research 
Resumen: This paper investigates the potential gap in Tour Operators (TOs) assessments of tourists' preferences for Corporate Social Responsibility (CSR) in tourism. It utilizes discrete choice experiments to assess both tourists and TOs preferences. Results show that TOs understand tourists' average preferences for CSR policies but fail to predict the heterogeneity of preferences. Three market segments were found, with different preferences, socio-economic backgrounds, spending levels, and source regions. The results can help explain the lag of tourism companies in undertaking some of the CSR policies that might be of interest to tourists, and might assist the development of more sustainable tourism.
URI: http://hdl.handle.net/10553/76454
ISSN: 1099-2340
DOI: 10.1002/jtr.2418
Fuente: International Journal of Tourism Research [ISSN 1099-2340], v. 23(4), p. 465-477
Colección:Artículos
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