Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/75494
Title: Public Service Announcements to promote integration of people with Down Syndrome: a synchronic analysis
Authors: Hernández Guerra, Concepción 
UNESCO Clasification: 5701 Lingüística aplicada
58 Pedagogía
580101 Medios audiovisuales
Keywords: Anuncios
Integración
Public service advertisements
Integration
International Down Syndrome day, et al
Issue Date: 2020
Journal: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Abstract: The aim of this paper is to undertake a study on advertisements released on youtube concerning integration of people with Down Syndrome. This study will be based on the different elements included (visual, audio and dialogues) in the advertisements done in Spain and United States in the year 2018 commemorating the international day. As everybody knows, developed countries have as one of their social objectives to promote tolerance and acceptance of the different minority groups no matter the condition: race, genre, sexual orientation, different capacities or so. This is an aim that should be recognised in every country to be considered developed and forward-looking thinking. In order to perform this, associations and organisms try to attract the attention of the citizens through advertisements in which sameness and equality is the main message. To do this, language and images play a decisive role. But these videos are not considered advertisements as such as their aim is social and not mercantilist. So, features will vary. We shall analyse these resources and conclude with the degree of efficacy.
En una sociedad en la que el aprendizaje ubicuo o u-learning (anytime, anywhere) forma parte del día a día y en la que la enseñanza de una segunda lengua (L2) ya no se considera un sistema estricto de reglas sino un sistema para lograr una comunicación eficiente, el podcast se presenta como un recurso didáctico que ayuda a los discentes a desarrollar la comprensión auditiva, tanto interna como externa. La finalidad de este artículo es la realización de una propuesta didáctica en la que se integra el uso externo del podcast como recurso en la enseñanza de una L2, en este caso, el inglés, no solo para que el alumnado mejore en esta destreza, sino también para que disminuya su nivel de ansiedad y aumente su autoestima, factores clave en el aprendizaje de una lengua. En el estudio se realizó un cuestionario para determinar si el uso del podcast y las actividades propuestas habían resultado positivas y motivadoras en cuanto a la mejora de la comprensión auditiva. Los primeros resultados muestran que este recurso no solo posee ventajas didácticas en relación con la comprensión auditiva, sino que puede ser utilizado como refuerzo para que los discentes mantengan el contacto con la L2 fuera del aula.
URI: http://hdl.handle.net/10553/75494
ISSN: 1133-1127
DOI: 10.20420/rlfe.2020.320
Source: LFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 26 (1), p. 167-179
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7608152
Appears in Collections:Artículos
pdf
Unknown (507,95 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.