Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/75490
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorProsser-Bravo, Gabrielen_US
dc.contributor.authorSalazar-Sepúlveda, María Soledaden_US
dc.contributor.authorPérez-Tello, Soniaen_US
dc.contributor.authorPérez-Lienqueo, Marcelaen_US
dc.contributor.authorProsser-González, Carlosen_US
dc.date.accessioned2020-11-12T19:26:44Z-
dc.date.available2020-11-12T19:26:44Z-
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1692-715Xen_US
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/75490-
dc.description.abstractChildren and adolescents do not actively participate in environmental systems, projects and policies that are implemented, which implies a violation of their rights and a fatal mistake in the evaluations of these interventions. This research describes the results of a qualitative assessment of a local environmental education program through Children's Assemblies that involved the participation of 150 students between 6 and 14 years of age. These children were able to identify certain difficulties with the components of the program, gaps and best practices in their schools and a series of local and global socio-environmental problems. The authors conclude that these children are fully valid participants in the evaluation of social programs while identifying the need to include their opinions in the improvement of environmental projects.en_US
dc.description.abstractLos niños, niñas y adolescentes no participan activamente de los sistemas, proyectos y políticas ambientales que se implementan, lo que supone una vulneración de derechos y un erreur fatale para la retroalimentación de estas intervenciones. La presente investigación describe los resultados de una evaluación cualitativa realizada a un programa de educación ambiental local, mediante asambleas infantiles en las que participaron 150 escolares de entre 6 y 14 años. Estos y estas fueron capaces de detectar ciertas dificultades y activos del programa, algunos vacíos y buenas prácticas presentes en la escuela, así como también mencionaron una serie de problemáticas socioambientales tanto locales como globales. Se concluye que estas personas son totalmente válidas para participar en la evaluación de programas sociales; así mismo, la necesidad de incluir sus opiniones en la mejora de los proyectos ambientales.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofRevista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventuden_US
dc.sourceRevista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud [ISSN 1692-715X], v. 18 (2), (Junio 2020)en_US
dc.subject590208 Política del medio ambienteen_US
dc.subject5801 Teoría y métodos educativosen_US
dc.subject.otherAdolescenceen_US
dc.subject.otherChild Participationen_US
dc.subject.otherChildhooden_US
dc.subject.otherEducational Evaluationen_US
dc.subject.otherEnvironmental Educationen_US
dc.subject.otherParticipación infantilen_US
dc.subject.otherEvaluación de la educaciónen_US
dc.subject.otherEducación ambientalen_US
dc.subject.otherNiñezen_US
dc.subject.otherAdolescenciaen_US
dc.titleEvaluación de un programa de educación ambiental desde la voz del alumnadoen_US
dc.title.alternativeEvaluation of an environmental education program through the voices of studentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.11600/1692715X.18206en_US
dc.identifier.scopus85093101541-
dc.contributor.authorscopusid57214884950-
dc.contributor.authorscopusid57219489405-
dc.contributor.authorscopusid56055818300-
dc.contributor.authorscopusid57214881100-
dc.contributor.authorscopusid57214878362-
dc.identifier.eissn2027-7679-
dc.identifier.issue2-
dc.relation.volume18en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.description.numberofpages25en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateJunio 2020en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
dc.description.sjr0,193
dc.description.sjrqQ3
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (479,51 kB)
Show simple item record

SCOPUSTM   
Citations

2
checked on Nov 17, 2024

Page view(s)

98
checked on Jun 29, 2024

Download(s)

91
checked on Jun 29, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.