Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/74784
Title: | La enseñanza del uso del pedal de resonancia: las teorías de Teresa Carreño | Authors: | Curbelo González, Óliver | UNESCO Clasification: | 620306 Música, musicología 58 Pedagogía |
Keywords: | Piano Pedal de resonancia Enseñanza Teresa Carreño Damper pedal, et al |
Issue Date: | 2011 | Journal: | El artista: revista de investigaciones en música y artes plásticas | Abstract: | Uno de los recursos pianísticos más olvidados dentro de la pedagogía pianística y que a la vez ocupa un papel muy importante dentro de la enseñanza y la interpretación del piano es el uso del pedal de resonancia. La pianista venezolana Teresa Carreño fue una de las pocas autoras que propuso uno serie de reglas y sugerencias para desarrollar un uso consciente del pedal, adentrándose en la ejecución artística. One of the most neglected resources in piano pedagogy, and one that plays a very important role in piano teaching, is the use of the damper pedal. Venezuelan pianist Teresa Carreño was one of the few authors who gave a set of rules and suggestions for developing a conscious use of pedal, into the artistic performance. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/74784 | ISSN: | 1794-8614 | Source: | El artista: revista de investigaciones en música y artes plásticas, nº 8, 2011, p. 267-276 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.