Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/73873
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBega González, Michel Renéen_US
dc.date.accessioned2020-07-30T15:20:14Z-
dc.date.available2020-07-30T15:20:14Z-
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn0717-1285en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/73873-
dc.description.abstractThe analysis of the errors and difficulties suffered by the Chinese speakers who learn Spanish as a Foreign Language is not only based on the classification of phonetic, phonologic or grammar mistakes. There is another relevant research path which is directly related to the linguistic parameters of error analysis and the origin of these errors. We hereby talk about the difficulties that appear because of using a concrete teaching method. The present article is the result of the analysis of these difficulties on the students who belong to the Changchun Normal University, in Peoples' Republic of China. Its results reflect that the teaching methods applied in this context cause errors and communicative problems in the apprentices.en_US
dc.description.abstractEl análisis de los errores y las dificultades que sufre el colectivo sinohablante de ELE no solo comprende la clasificación de errores de índole fonética, fonológica o gramatical. Existe otro espacio relevante de investigación que se relaciona directamente con los parámetros lingüísticos de análisis de errores y con su emisión. Hablamos aquí de las dificultades que aparecen a raíz del empleo de una metodología concreta. El presente artículo es fruto del análisis de estas dificultades llevado a cabo en los individuos pertenecientes a la Universidad Normal de Changchun, en la República Popular China. Sus resultados reflejan que la metodología de enseñanza aplicada en este particular suscita que los aprendices cometan determinados errores y tengan dificultades comunicativas.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofOnomazeinen_US
dc.sourceOnomazein [ISSN 0717-1285], n. 32, p. 227-238, (Diciembre 2015)en_US
dc.subject5701 Lingüística aplicadaen_US
dc.subject.otherChinese Speakersen_US
dc.subject.otherSpanishen_US
dc.subject.otherProblemsen_US
dc.subject.otherMethodsen_US
dc.subject.otherELEen_US
dc.subject.otherChinaen_US
dc.subject.otherSinohablantesen_US
dc.subject.otherProblemasen_US
dc.subject.otherMetodologíaen_US
dc.titleDificultades metodológicas de los estudiantes sinohablantes de español como lengua extranjeraen_US
dc.title.alternativeMethodological Difficulties of the Chinese Speaking Students of Spanish as a Foreign Languageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.7764/onomazein.32.13en_US
dc.identifier.scopus84969240186-
dc.identifier.isi000376027900013-
dc.contributor.authorscopusid57189326847-
dc.identifier.eissn0718-5758-
dc.description.lastpage238en_US
dc.identifier.issue32-
dc.description.firstpage227en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid25671506-
dc.description.numberofpages12en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Gonzalez, MRB-
dc.date.coverdateDiciembre 2015en_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,172
dc.description.jcr0,179
dc.description.sjrqQ2
dc.description.jcrqQ4
dc.description.ahciAHCI
dc.description.ssciSSCI
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (243,04 kB)
Show simple item record

SCOPUSTM   
Citations

2
checked on Nov 17, 2024

Page view(s)

81
checked on May 18, 2024

Download(s)

133
checked on May 18, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.