Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/72889
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGerard Lojacono, Florence Yolandeen_US
dc.date.accessioned2020-06-02T16:18:54Z-
dc.date.available2020-06-02T16:18:54Z-
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn0213-2958en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/72889-
dc.description.abstractOne the one hand, communicative language teaching and the action oriented approach promoted by the Common European Framework of Reference for Languages (2001) emphasize interactions as the most prevalent teaching methods. On the other hand, focus has been made by the European Council in 2006 on eight key competences as fundamental to add value for the labor market, social cohesion and active citizenship. This allows us to rethink the teaching of French for specific purposes as a combination of four of these eight key-competences: communication in the mother tongue, communication in foreign languages, digital competence and learning to learn. These competences are key to meet the new social and educational needs arising from a knowledge-based society. This paper envisions how ICT, in particular portable devices, can be used to deliver specific contents to meet the new needs of nowadays audiences.en_US
dc.description.abstractLa enseñanza comunicativa de la lengua, promovida por el Marco común europeo de referencia para las lenguas (2001), enfatiza la importancia de la interacción como un elemento esencial de todo método de enseñanza de lenguas. Este hecho, junto a las ocho competencias básicas determinadas por el Consejo Europeo (2006), esenciales para el mercado laboral, la cohesión social y para una ciudadanía activa, permiten replantearse la enseñanza del Francés para fines específicos como una combinación de cuatro competencias elementales: la comunicación en la lengua materna, la comunicación en la lengua extranjera, la competencia digital y la competencia consistente en aprender a aprender. Estas competencias son claves para atender las necesidades de una sociedad basada en el conocimiento. Este artículo contempla cómo las TICs, especialmente la tecnología portátil, pueden ser utilizadas para la entrega de contenidos específicos y satisfacer las necesidades del público actual.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofAnales de filología francesaen_US
dc.sourceAnales De Filologia Francesa [ISSN 0213-2958],v. 19, p. 151-169, (2011)en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject.otherFrench For Special Purposesen_US
dc.subject.otherProfessional Frenchen_US
dc.subject.otherSpecialized Frenchen_US
dc.subject.otherKey Competencesen_US
dc.subject.otherCommon European Framework Of Reference For Languagesen_US
dc.subject.otherFrancés con objetivos específicosen_US
dc.subject.otherFrancés profesionalen_US
dc.subject.otherFrancés de especialidaden_US
dc.subject.otherCompetencias clavesen_US
dc.subject.otherMarco común europeo de referencia para las lenguasen_US
dc.titleRépercussions de la mondialisation et du Cadre Européen des Compétences Clés sur l’enseignement/apprentissage du FOSen_US
dc.title.alternativeImpact of globalization and the European key Competences framework on the teaching/learning of the FOSen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.isi000219313500009-
dc.identifier.eissn1989-4678-
dc.description.lastpage169en_US
dc.description.firstpage151en_US
dc.relation.volume19en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid2664935-
dc.description.numberofpages19en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Lojacono, F-
dc.date.coverdate2011en_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0001-9794-6414-
crisitem.author.fullNameGerard Lojacono, Florence Yolande-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (330,95 kB)
Show simple item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Jun 26, 2022

Page view(s)

13
checked on Jul 24, 2021

Download(s)

3
checked on Jul 24, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.