Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/72419
Title: Apuntes para la enseñanza del vocabulario
Other Titles: Notes for the vocabulary teaching
Authors: Reyes Díaz,María Josefa 
UNESCO Clasification: 5701 Lingüística aplicada
Keywords: Word List
Vocabulary Learning
Active Vocabulary
Enseñanza del léxico
Aprendizaje del vocabulario, et al
Issue Date: 2007
Journal: Revista de Filología de la Universidad de La Laguna 
Abstract: This paper aims at presenting the outcome of a series of studies about methods of vocabulary teaching/learning relevant for both native and non-native students. Among such experimental studies, we will focus on those analysing the vocabulary acquired by students on a specific topic, quoting works by Hache de Yunen, Echeverria et al., Cintron Serrano, Portela, Andres Perez y Torres Gonzalez. We will also comment on she conclusion, given by H. Bower, Craig and Lockhart, well-known psichologists who have researched on word memorising. We finally deal with information taken from studies by Coomber, Ramstad y Sheets; Matanzo Vicens, Reyes Diaz, Benitez Perez, Andion Herrero and Fernandez Lopez; and San Mateo Valdehita on the usefulness of specific methods of vocabulary teaching/learning.
En este artículo exponemos los resultados de una serie de investigaciones que aportan conocimientos aplicables a la enseñanza del vocabulario tanto a estudiantes nativos como a extranjeros. Entre esos trabajos experimentales recordaremos aquellos que analizan el vocabulario adquirido por los estudiantes sobre un tema concreto. Así citamos los análisis que llevaron a cabo Haché de Yunén, Echeverría et al., Cintrón Serrano, Portela, Andrés Pérez y Torres González. Por otro lado, citamos las conclusiones que sobre la memorización de las palabras adelantaron psicólogos de la talla de H. Bower o Craik y Lockhart. Finalmente, presentamos la información derivada de los trabajos que han analizado el rendimiento de determinados métodos de enseñanza del vocabulario, entre los que se encuentran los experimentos de Coomber, Ramstad y Sheets; Matanzo Vicens, Reyes Díaz y otros.
URI: http://hdl.handle.net/10553/72419
ISSN: 0212-4130
Source: Revista De Filologia De La Universidad De La Laguna [ISSN 0212-4130], v. 25, p. 529-538
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (119,65 kB)
Show full item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

345
checked on Jan 23, 2024

Download(s)

184
checked on Jan 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.