Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/72299
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorMedina, Joseen_US
dc.date.accessioned2020-05-12T16:55:41Z-
dc.date.available2020-05-12T16:55:41Z-
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn1133-1127en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/72299-
dc.description.abstractThis paper presents an analysis of the learning process of the features of tense and agreement in the interlanguage system of L1 Spanish speakers learning L2 English. This study uses a statistically significant sample of the student population in year 6 of primary education (11-12 years old), year 4 of secondary education (15-16 years old) and upper sixth form (17-18 years old), in the Autonomous Region of the Canary Islands. The research instrument was their written production. The analysis conducted includes the bound morphemes -ed and -s and the free morpheme be (with both copular and auxiliary function). The results show a predominant omission for the agreement morpheme -s in the three groups in which the corpus has been divided. On the other hand, the bound morpheme -ed and the free morpheme be present the highest percentage of correct use. These results confirm the capacity of the subjects to learn the verb features of tense and agreement, thus supporting the arguments of the Missing Surface Inflection Hypothesis (Prevost and White, 2000). As the results for the bound morphemes are not in agreement, the influence of other factors on the good results of the bound morpheme -ed, such as the verb aspect or the absence of phonological realizations, is suggested.en_US
dc.description.abstractEste artículo presenta un análisis del proceso de aprendizaje de los rasgos de tiempo y concordancia verbales en el sistema de interlengua de hablantes de español (L1) y aprendices de inglés (L2). En la investigación llevada a cabo se ha utilizado una muestra estadísticamente significativa de la población estudiantil perteneciente al sexto curso de educación primaria (11-12 años de edad), cuarto curso de educación secundaria (15-16 años de edad) y segundo de bachillerato (17-18 años de edad) de la Comunidad Autónoma de las Islas Canarias. El instrumento utilizado para la investigación fue su producción escrita. Se analizaron los morfemas ligados –ed y –s y el morfema libre be (tanto con función copulativa como auxiliar). Los resultados muestran una predominancia de la omisión para el morfema de concordancia verbal –s en los tres grupos que conforman el corpus. Por otro lado, el morfema ligado –ed y el morfema be presentan el mayor porcentaje de uso correcto. Estosresultados confirman la capacidad de los sujetos para aprender los rasgos de tiempo y concordancia verbales, apoyando de esta forma los argumentos de la Hipótesis de la Inflexión Superficial Ausente (HISA) (Prévost y White, 2000). Puesto que los resultados de los morfemas ligados no concuerdan, se sugiere la influencia de otros factores en los buenos resultados obtenidos con el morfema ligado –ed, tales como el aspecto verbal o la ausencia de realizaciones fonológicas.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicosen_US
dc.sourceLfe-Revista De Lenguas Para Fines Especificos [ISSN 1133-1127], v. 21 (1), p. 109-131en_US
dc.subject5701 Lingüística aplicadaen_US
dc.subject.otherL2 Englishen_US
dc.subject.otherWritten Productionen_US
dc.subject.otherTenseen_US
dc.subject.otherAgreementen_US
dc.subject.otherInglés L2en_US
dc.subject.otherProducción escritaen_US
dc.subject.otherTiempo verbalen_US
dc.subject.otherConcordanciaen_US
dc.titleTense and agreement markers in the interlanguage of Spanish learners of Englishen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.20420/rlfe.2015.0006en_US
dc.identifier.isi000219406500006-
dc.identifier.eissn2340-8561-
dc.description.lastpage131en_US
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage109en_US
dc.relation.volume21en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid28214773-
dc.description.numberofpages23en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Medina, J-
dc.date.coverdate2015en_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Colección:Artículos
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