Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/72298
Title: Desarrollo de los razonamientos matemático y verbal a través de las TIC: descripción de una experiencia educativa
Other Titles: Development of Math and verbal reasing through ICT: description of an educational experience
Authors: Cuesta Suarez, Hector
Aguiar Perera, María Victoria 
Marchena-Gómez, María Rosa 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Keywords: Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC)
Pizarra digital
Programa educativo personalizado
Razonamiento lógico matemático
Razonamiento verbal, et al
Issue Date: 2015
Journal: Pixel-Bit, Revista de Medios y Educacion 
Abstract: Presentamos la experiencia con TIC en un aula de apoyo de un centro de primaria. Sepretenden valorar los beneficios observados respecto a la intervención educativa en unalumno con dificultades en el razonamiento lógico-matemático y en el verbal. Para ello, separte de la aplicación de la Escala de inteligencia de Wechsler (2005) para niños IV (WISC-IV). Una vez realizado el diagnóstico, se elabora un Programa Educativo Personalizadobasado en estas tecnologías y centrado en la estimulación de las dos áreas mencionadas.Tras un trimestre trabajando con este programa, el alumno mejora sobre todo en razona-miento lógico-matemático.
We present the experience with ICT in the support classroom in Primary School. We wanted toassess the benefits that have been observed in educational intervention in a student with difficulties in the logical-mathematical and verbal reasoning. To do this, we start with the implementation of the Wechsler, D. (2005) Intelligence Scalefor Children IV (WISC-IV). Once the diagnosis was done, we elaborate a Personalized Educational Program based on these technologies and focused on the stimulation of the two areas mentioned. After three months working with this program, the student improved especially inlogical-mathematical reasoning.
URI: http://hdl.handle.net/10553/72298
ISSN: 1133-8482
Source: Pixel-Bit- Revista De Medios Y Educacion [ISSN 1133-8482] (46), p. 39-50, (Enero-Junio 2015)
Appears in Collections:Artículos
Show full item record

Page view(s)

211
checked on Feb 10, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.