Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/71898
Título: Competitive location on networks when the customer behaviour is threshold-sensitive
Autores/as: Dorta González, Pablo 
Santos Peñate, Dolores Rosa 
Suárez Vega, Rafael 
Clasificación UNESCO: 530204 Estadística económica
Palabras clave: Localización competitiva
Fecha de publicación: 2009
Resumen: We study a competitive multifacility location problem on networks where demand is inelastic and the customer choice rule is threshold sensitive. This means that the buying power of a customer is captured by rm A exclusively only if the distance from this customer to the competitor rms exceeds the distance to rm A in an amount greater than or equal to a threshold. This customer behaviour model may be considered an alternative to the binary and proportional choice rules. Some discretization results are proved and solution approachs are proposed.
URI: http://hdl.handle.net/10553/71898
ISBN: 978-84-691-8159-1
Fuente: XXXI Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa ; V Jornadas de Estadística Pública: Murcia, 10-13 de febrero de 2009 : Libro de Actas, p. 190
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3152426
Colección:Capítulo de libro
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