Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70972
Title: Encouraging participation in online discussion forums with university EFL learners
Authors: Rodríguez Juárez, Carolina Fátima 
Oxbrow , Gina Louise 
UNESCO Clasification: 5701 Lingüística aplicada
Keywords: E-learning environments
Language learning anxiety
Learner autonomy
Motivation
Online discussion forums, et al
Issue Date: 2010
Journal: Estudios de Linguistica Inglesa Aplicada (ELIA) 
Abstract: Using an e-learning environment undoubtedly has many advantages in foreign language learning contexts, especially when we consider their potential for enhancing learner autonomy and providing out-of-class language practice as well as maintaining language learning motivation. In this paper we describe an action research project conducted with first-year university students enrolled in the degree “English Language and Literature” (“Filología Inglesa”) at the University of Las Palmas de Gran Canaria in the Canary Islands, Spain, which explores affective and methodological reasons for limited participation in our interactive online learning platform (“Moodle”). We report on the effect of using different formats in the discussion forum application in our virtual learning environment (“Campus Virtual”) and the insights for future practice that we have gained.
La utilizacion de un entorno virtual de aprendizaje tiene, sin duda, muchas ventajas en contextos de aprendizaje de segundas lenguas, sobre todo en relacion con su potencial para fomentar la autonomia del alumno y ofrecer practica suplementaria fuera del aula, asi como para mantener la motivacion. En este articulo describimos un proyecto de investigacion accion llevado a cabo con alumnos universitarios de primer curso matriculados en la asignatura de “Lengua Inglesa I” impartida en la licenciatura “Filologia Inglesa” en la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Islas Canarias, Espana, que analiza razones afectivas y metodologicas para explicar la participacion limitada en nuestra plataforma virtual (“Moodle”). Presentamos los resultados del proyecto en relacion con el efecto de la utilizacion de distintos formatos de foros de discusion en nuestro Campus Virtual asi como datos reveladores que pretendemos incorporar en nuestra practica docente.
URI: http://hdl.handle.net/10553/70972
ISSN: 1576-5059
Source: Estudios de Linguistica Inglesa Aplicada (ELIA) [ISSN 1576-5059], n. 10, p. 137-166
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3431661
Appears in Collections:Artículos
Unknown (205,49 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.