Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70513
Title: Análisis de datos para comprender en los contenidos de las redes sociales los usos de la palabra emprendimiento en América Latina
Other Titles: Applications of data analytics for understanding the uses of the entrepreneurship word in social media contents around Latin America
Authors: Martins, Izaias
Rojas de Francisco, Laura
UNESCO Clasification: 5311 Organización y dirección de empresas
Keywords: Emprendimiento
Redes sociales
Minería de contenidos
Análisis temático
Entrepreneurship, et al
Issue Date: 2019
Journal: Emprendimiento y negocios internacionales 
Abstract: Este artículo analiza los usos en medios sociales de la palabra emprendimiento en español #Emprendimiento y portugués #Empreendedorismo, mediante seguimiento y análisis de mensajes compartidos en sitios de redes sociales. Se usa analítica web sobre los datos disponibles en Twitter revisando el uso social del emprendimiento mediante análisis de contenido basado en datos. Los hallazgos muestran un grupo de categorías de conversación.
This paper analyzes the social uses of the entrepreneurship tag in its Spanish #Emprendimiento and Portuguese #Empreendedorismo versions by means of tracking and analyzing messages shared in social media sites. It is used web analytics on data available on Twitter media, reviewing the social use of entrepreneurship with content analysis. Findings show a set of categories from conversations.
URI: http://hdl.handle.net/10553/70513
ISSN: 2530-5603
DOI: 10.20420/eni.2019.293
Source: Emprendimiento y negocios internacionales [ISSN 2530-5603], v. 4 (2), p. 1-12
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
En español e inglés
Adobe PDF (374,77 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.