Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70448
Title: Culture and Instruction in the Spanish Heritage Language Classroom
Authors: Burgo, Clara
UNESCO Clasification: 550510 Filología
570107 Lengua y literatura
Keywords: Assessment
Cultural competence
Intracultural knowledge
Intercultural knowledge
Evaluación, et al
Issue Date: 2017
Journal: Philologica canariensia 
Abstract: Since cultural competence is inherent to language acquisition, it should take a central role in heritage language courses so that heritage language learners (HLLs) can make connections with their own culture and be aware of the diversity of the Spanish-speaking world. This article presents an overview of the instruction and assessment of culture to promote critical thinking and reflection in order to reduce stereotypes and to validate the cultural heritage of HLLs. The current role of study abroad and service-learning to teach culture in the Spanish heritage language classroom is also discussed.
Como la competencia cultural es inherente a la adquisición de la lengua, debería jugar un papel central en los cursos de lengua de herencia, de modo que los aprendientes puedan establecer conexiones con su propia cultura y ser conscientes de la diversidad del mundo hispanohablante. Este artículo ofrece una visión panorámica de la instrucción y evaluación de la cultura para promover el pensamiento crítico y la reflexión, a fin de reducir los estereotipos y validar la herencia cultural de los aprendientes de lengua de herencia. Asimismo, se analiza el papel actual de los estudios en el extranjero y del aprendizaje-servicio para enseñar cultura en la clase de español como lengua de herencia.
URI: http://hdl.handle.net/10553/70448
ISSN: 2386-8635
DOI: 10.20420/PhilCan.2017.145
Source: Philologica canariensia [ISSN 2386-8635], n. 23, p. 7-17
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (316,88 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.