Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70448
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBurgo, Claraen_US
dc.date.accessioned2020-02-21T11:30:20Z-
dc.date.available2020-02-21T11:30:20Z-
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn2386-8635en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/70448-
dc.description.abstractSince cultural competence is inherent to language acquisition, it should take a central role in heritage language courses so that heritage language learners (HLLs) can make connections with their own culture and be aware of the diversity of the Spanish-speaking world. This article presents an overview of the instruction and assessment of culture to promote critical thinking and reflection in order to reduce stereotypes and to validate the cultural heritage of HLLs. The current role of study abroad and service-learning to teach culture in the Spanish heritage language classroom is also discussed.en_US
dc.description.abstractComo la competencia cultural es inherente a la adquisición de la lengua, debería jugar un papel central en los cursos de lengua de herencia, de modo que los aprendientes puedan establecer conexiones con su propia cultura y ser conscientes de la diversidad del mundo hispanohablante. Este artículo ofrece una visión panorámica de la instrucción y evaluación de la cultura para promover el pensamiento crítico y la reflexión, a fin de reducir los estereotipos y validar la herencia cultural de los aprendientes de lengua de herencia. Asimismo, se analiza el papel actual de los estudios en el extranjero y del aprendizaje-servicio para enseñar cultura en la clase de español como lengua de herencia.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofPhilologica canariensiaen_US
dc.sourcePhilologica canariensia [ISSN 2386-8635], n. 23, p. 7-17en_US
dc.subject550510 Filologíaen_US
dc.subject570107 Lengua y literaturaen_US
dc.subject.otherAssessmenten_US
dc.subject.otherCultural competenceen_US
dc.subject.otherIntracultural knowledgeen_US
dc.subject.otherIntercultural knowledgeen_US
dc.subject.otherEvaluaciónen_US
dc.subject.otherCompetencia culturalen_US
dc.subject.otherConocimiento intraculturalen_US
dc.subject.otherConocimiento interculturalen_US
dc.titleCulture and Instruction in the Spanish Heritage Language Classroomen_US
dc.typeArticleen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.identifier.doi10.20420/PhilCan.2017.145en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.dialnetimpact0,037
dc.description.dialnetqQ4
dc.description.dialnetdD8
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (316,88 kB)
Show simple item record

Page view(s)

63
checked on Nov 4, 2023

Download(s)

90
checked on Nov 4, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.