Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/70422
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Larrea Espinar, Ángela | en_US |
dc.contributor.author | Raigón Rodríguez, Antonio | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-02-20T18:53:30Z | - |
dc.date.available | 2020-02-20T18:53:30Z | - |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.issn | 2340-8561 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/70422 | - |
dc.description.abstract | The cultural content of textbooks has become an important issue since the main goal of teaching English as a foreign language has shifted from communicative competence to intercultural citizenship. This paper reviews the trends in teaching culture in EFL and examines different approaches to the cultural analysis of textbooks. Then, our study analyses the cultural content of two editions of an intermediate (B1) EFL textbook using our own cultural content checklist. By comparing older and more recent editions, we examine how comprehensive the cultural content is in each book and determine how many thematic categories are covered in both textbooks. | en_US |
dc.description.abstract | El contenido cultural de los libros de texto es un tema de especial relevancia puesto que el objetivo fundamental de la enseñanza de inglés como lengua extranjera ha pasado del desarrollo de la competencia comunicativa a la formación de ciudadanos interculturales. Este artículo revisa las principales corrientes de enseñanza cultural del inglés como lengua extranjera y examina los distintos enfoques del análisis cultural de libros de texto. A continuación, analizamos el contenido de dos ediciones de un mismo libro usaremos nuestra propia lista de ítems culturales para analizar el contenido de dos ediciones de un mismo libro de texto de nivel intermedio (B1) de inglés como lengua extranjera. La comparación de los contenidos culturales entre la edición más antigua y la más reciente nos servirá para determinar si ha habido cambios en el tipo de contenido cultural y en las categorías temáticas se abordan. | en_US |
dc.language | eng | en_US |
dc.relation.ispartof | LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos | en_US |
dc.source | LFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 25 (2), p. 114-133 | en_US |
dc.subject | 570107 Lengua y literatura | en_US |
dc.subject | 550510 Filología | en_US |
dc.subject.other | Culture | en_US |
dc.subject.other | EFL teaching/learning | en_US |
dc.subject.other | Textbook | en_US |
dc.subject.other | Big “C” culture | en_US |
dc.subject.other | Little “c” culture | en_US |
dc.subject.other | Cultura | en_US |
dc.subject.other | Enseñanza/aprendizaje de inglés como lengua extranjera | en_US |
dc.subject.other | Libros de textos | en_US |
dc.subject.other | Cultura con mayúscula | en_US |
dc.subject.other | Cultura con minúscula | en_US |
dc.title | The development of culture in English foreign language textbooks: the case of English File | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en_US |
dc.identifier.doi | 10.20420/rlfe.2019.289 | en_US |
dc.investigacion | Artes y Humanidades | en_US |
dc.type2 | Artículo | en_US |
dc.utils.revision | Sí | en_US |
dc.identifier.ulpgc | Sí | es |
dc.description.esci | ESCI | |
dc.description.dialnetimpact | 0,216 | |
dc.description.dialnetq | Q1 | |
dc.description.dialnetd | D2 | |
dc.description.erihplus | ERIH PLUS | |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | Con texto completo | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
31
checked on Dec 16, 2023
Download(s)
72
checked on Dec 16, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.