Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70422
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLarrea Espinar, Ángelaen_US
dc.contributor.authorRaigón Rodríguez, Antonioen_US
dc.date.accessioned2020-02-20T18:53:30Z-
dc.date.available2020-02-20T18:53:30Z-
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2340-8561en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/70422-
dc.description.abstractThe cultural content of textbooks has become an important issue since the main goal of teaching English as a foreign language has shifted from communicative competence to intercultural citizenship. This paper reviews the trends in teaching culture in EFL and examines different approaches to the cultural analysis of textbooks. Then, our study analyses the cultural content of two editions of an intermediate (B1) EFL textbook using our own cultural content checklist. By comparing older and more recent editions, we examine how comprehensive the cultural content is in each book and determine how many thematic categories are covered in both textbooks.en_US
dc.description.abstractEl contenido cultural de los libros de texto es un tema de especial relevancia puesto que el objetivo fundamental de la enseñanza de inglés como lengua extranjera ha pasado del desarrollo de la competencia comunicativa a la formación de ciudadanos interculturales. Este artículo revisa las principales corrientes de enseñanza cultural del inglés como lengua extranjera y examina los distintos enfoques del análisis cultural de libros de texto. A continuación, analizamos el contenido de dos ediciones de un mismo libro usaremos nuestra propia lista de ítems culturales para analizar el contenido de dos ediciones de un mismo libro de texto de nivel intermedio (B1) de inglés como lengua extranjera. La comparación de los contenidos culturales entre la edición más antigua y la más reciente nos servirá para determinar si ha habido cambios en el tipo de contenido cultural y en las categorías temáticas se abordan.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicosen_US
dc.sourceLFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 25 (2), p. 114-133en_US
dc.subject570107 Lengua y literaturaen_US
dc.subject550510 Filologíaen_US
dc.subject.otherCultureen_US
dc.subject.otherEFL teaching/learningen_US
dc.subject.otherTextbooken_US
dc.subject.otherBig “C” cultureen_US
dc.subject.otherLittle “c” cultureen_US
dc.subject.otherCulturaen_US
dc.subject.otherEnseñanza/aprendizaje de inglés como lengua extranjeraen_US
dc.subject.otherLibros de textosen_US
dc.subject.otherCultura con mayúsculaen_US
dc.subject.otherCultura con minúsculaen_US
dc.titleThe development of culture in English foreign language textbooks: the case of English Fileen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.identifier.doi10.20420/rlfe.2019.289en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.dialnetimpact0,216
dc.description.dialnetqQ1
dc.description.dialnetdD2
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (824,96 kB)
Show simple item record

Page view(s)

31
checked on Dec 16, 2023

Download(s)

72
checked on Dec 16, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.