Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70413
Title: Competencia en producción escrita en inglés para fines específicos mediante el blogging en un entorno de aprendizaje basado en proyectos
Authors: Montaner Villalba, Salvador
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
550510 Filología
Keywords: Teaching English for Specific Purposes
Blogging
Project-based learning
Competence in written production
Enseñanza de Inglés para fines específicos, et al
Issue Date: 2019
Journal: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Abstract: This paper presents Blogging as a tool to promote competence in written production in the English language. The application of Blogging in learning English for specific purposes (ESP) and, in particular, in teaching English at Vocational Training is analyzed, dealing with the area of English in the field of Tourism. We aim at verifying whether the students, who participated in the experiment, have improved their competence in written production through Blogging according to the principles by Project-Based Learning (PBL).
Este artículo presenta el blogging como herramienta para fomentar la competencia en producción escrita en lengua inglesa. Se analiza el uso del blogging en el aprendizaje del inglés para fines específicos y, en particular, en la enseñanza del inglés en la formación profesional, siendo la especialidad de inglés en el campo de la gestión de alojamientos turísticos. El objetivo del presente ensayo consiste en corroborar si el alumnado participante en la experimentación ha mejorado su competencia en producción escrita mediante el blogging según los postulados del aprendizaje basado en proyectos (ABP).
URI: http://hdl.handle.net/10553/70413
ISSN: 2340-8561
DOI: 10.20420/rlfe.2019.292
Source: LFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 25 (1), p. 173-192
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,06 MB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.