Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/70413
Title: | Competencia en producción escrita en inglés para fines específicos mediante el blogging en un entorno de aprendizaje basado en proyectos | Authors: | Montaner Villalba, Salvador | UNESCO Clasification: | 570107 Lengua y literatura 550510 Filología |
Keywords: | Teaching English for Specific Purposes Blogging Project-based learning Competence in written production Enseñanza de Inglés para fines específicos, et al |
Issue Date: | 2019 | Journal: | LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos | Abstract: | This paper presents Blogging as a tool to promote competence in written
production in the English language. The application of Blogging in learning English
for specific purposes (ESP) and, in particular, in teaching English at Vocational
Training is analyzed, dealing with the area of English in the field of Tourism. We aim
at verifying whether the students, who participated in the experiment, have
improved their competence in written production through Blogging according to
the principles by Project-Based Learning (PBL). Este artículo presenta el blogging como herramienta para fomentar la competencia en producción escrita en lengua inglesa. Se analiza el uso del blogging en el aprendizaje del inglés para fines específicos y, en particular, en la enseñanza del inglés en la formación profesional, siendo la especialidad de inglés en el campo de la gestión de alojamientos turísticos. El objetivo del presente ensayo consiste en corroborar si el alumnado participante en la experimentación ha mejorado su competencia en producción escrita mediante el blogging según los postulados del aprendizaje basado en proyectos (ABP). |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/70413 | ISSN: | 2340-8561 | DOI: | 10.20420/rlfe.2019.292 | Source: | LFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 25 (1), p. 173-192 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.