Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70342
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGarcía-Sánchez, M. Soraya-
dc.contributor.authorBurbules, Nicholas C.-
dc.date.accessioned2020-02-19T07:20:52Z-
dc.date.available2020-02-19T07:20:52Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1133-1127-
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/70342-
dc.description.abstractIn this article, we discuss how technology-based learning methodologies developed in primary and secondary education can offer useful approaches to higher education instruction. For example, young and adult Spanish speakers are often used to participating in discussions and debates in their English as a Foreign Language (EFL) courses. This paper highlights how this model can help support a wider collaborative, ubiquitous learning environment that supports in-class and out-of-class interactions that allow 21st century second-language learners to work with other peers in building (digital) knowledge and forming stronger arguments in English. This article emphasizes that mastering communication skills, cooperation, and collaboration through a combination of learning technologies are themselves necessary 21st century skills in today’s citizens. These capabilities can help to establish a continuous lifelong learning orientation when dealing with education at different stages of life. We will conclude that higher education assessment strategies need to be transformed in order to appreciate these collaborative, digital and EFL students’ outcomes.-
dc.description.abstractEn este trabajo se establece que una metodología de aprendizaje sólida que se apoya de la tecnología en educación primaria y secundaria puede ofrecer fórmulas útiles de aprendizaje a los estudiantes de educación superior. Por ejemplo, los jóvenes y adultos españoles están acostumbrados a participar en foros de debate durante sus cursos de Inglés como Lengua Extranjera (ILE). Este trabajo subraya cómo un ambiente de aprendizaje ubicuo que promueve interacción dentro y fuera del aula es el contexto que necesitan estos estudiantes del siglo XXI para trabajar con otros compañeros a través de la creación del conocimiento (digital) y a través de la exposición de argumentos y opiniones en lengua inglesa. Este artículo señala que el desarrollo de las habilidades comunicativas, la cooperación, y la colaboración a través de las tecnologías del aprendizaje son habilidades necesarias para el ciudadano del siglo XXI. Estas habilidades pueden ayudar a establecer una continua orientación de aprendizaje a lo largo de la vida cuando se aborda la educación desde sus distintas etapas. Como consecuencia de ello, concluiremos argumentando que la educación superior necesita también transformar su sistema de evaluación para poder medir estos resultados comunicativos, colaborativos y digitales de los estudiantes de ILE.-
dc.languageeng-
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos-
dc.sourceLFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 22 (1), p. 100-115-
dc.subject570107 Lengua y literatura-
dc.subject550510 Filología-
dc.subject.otherCooperation-
dc.subject.otherCollaboration-
dc.subject.otherEFL-
dc.subject.otherLearning technologies-
dc.subject.otherUbiquitous learning-
dc.subject.otherCooperación-
dc.subject.otherILE-
dc.subject.otherColaboración-
dc.subject.otherTecnología-
dc.subject.otherAprendizaje ubicuo-
dc.titleLearning technologies and EFL teamwork-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeArticle-
dc.identifier.doi10.20420/rlfe.2016.0092-
dc.identifier.isi000383049500006-
dc.identifier.eissn2340-8561-
dc.description.lastpage115-
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage100-
dc.relation.volume22-
dc.investigacionArtes y Humanidades-
dc.type2Artículo-
dc.contributor.daisngid3075046-
dc.contributor.daisngid598809-
dc.description.numberofpages16-
dc.contributor.wosstandardWOS:Garcia-Sanchez, S-
dc.contributor.wosstandardWOS:Burbules, NC-
dc.date.coverdate2016-
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.dialnetimpact0,15
dc.description.dialnetqQ2
dc.description.dialnetdD3
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Foreign language education through applied technologies and intercultural sensitivity-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0003-1095-9410-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.fullNameGarcía Sánchez, María Soraya-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (1,18 MB)
Show simple item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

3
checked on Nov 17, 2024

Page view(s)

153
checked on Mar 9, 2024

Download(s)

119
checked on Mar 9, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.