Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70290
Title: This is Hollywood: ready, steady and action! An educational project to improve the English pronunciation at Secondary Education
Other Titles: ¡Esto es Hollywood: preparados, listos y acción! Un proyecto educativo para mejorar la pronunciación inglesa en la Educación Secundaria
Authors: Imbernón Pérez, Virginia Maria
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Keywords: Educational Project
English Pronunciation
Secondary Education
Short films
Oral Expression, et al
Issue Date: 2019
Journal: El Guiniguada 
Abstract: English has become the lingua franca, and thus, an important tool of communication which has connected the world in a way we never thought. As important as it is, a well understanding in oral situations is needed, as without it, misunderstanding and awkward situations can take place. Pronunciation plays an important role here, since it enables an effective communication with the native speaker. In Spain, the EFL teaching methods still focus more on written skills rather than on oral skills, and thus, the teaching of pronunciation is often push in the background. Cinema provides a genuine and natural environment to work the communicative approach in a motivating way. The purpose of this paper is to present an innovative educational project proposal based on the author’s previous work (Imbernón, 2016) which serves as a model to improve the English level of pronunciation in secondary school students by means of filmmaking activities.
El inglés se ha convertido en la lingua franca, y por lo tanto, en una herramienta importante de comunicación que ha conectado el mundo de una manera que nunca imaginamos. Dada su importancia, se hace necesario un buen entendimiento en situaciones orales, pues sin ello, dará lugar a malentendidos y situaciones incómodas. La pronunciación juega aquí un importante papel, puesto que permite una comunicación efectiva con el hablante nativo. En España, los métodos de enseñanza de la LE siguen centrados más en las destrezas escritas que en las orales y, de esta manera, la pronunciación es normalmente relegada a un segundo plano. El cine provee de un entorno auténtico y natural para trabajar el enfoque comunicativo de una manera motivadora. El propósito de este artículo es presentar una propuesta de proyecto educativo innovador basado en el trabajo anterior de la autora (Imbernón, 2016) que pretende servir de modelo para mejorar el nivel de pronunciación del inglés en alumnos de secundaria por medio de actividades cinematográficas.
URI: http://hdl.handle.net/10553/70290
ISSN: 2386-3374
DOI: 10.20420/ElGuiniguada.2019.266
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], v. 28, p. 59-75
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (1,26 MB)
Show full item record

Page view(s)

167
checked on Oct 19, 2024

Download(s)

133
checked on Oct 19, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.