Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/69783
Title: | Introduction to the use of digital images in a web format in learning human histology | Other Titles: | Introducción al uso de imágenes digitales en formato web en el aprendizaje de la histología humana | Authors: | Castro Alonso, Pedro L. | UNESCO Clasification: | 241008 Histología humana | Keywords: | Histology Lab Medical Education Microscopy Virtual Slide, et al |
Issue Date: | 2019 | Journal: | Educacion Medica | Abstract: | Introduction: Virtual microscopy has become an educational resource alternative for teaching the structural organization of cells, tissues and organs. Its use through access to web pages of different institutions acts as reinforcement and additional material combined with the use of conventional optical microscopy in histology practices. Objective: To evaluate the interest of the second-year medical students for virtual images from educational web pages as a complement during histology study. Material and method: The study was conducted on 156 second-year medical students through a quantitative approach to perform a descriptive analysis. Results: Usefulness and improvement related to conventional atlas achieved the highest scores. Conclusions: The data presented in this study demonstrate a preference, still timid, for the study of histology through electronic learning nevertheless along with the traditional educational tools. Introducción La microscopia virtual se ha convertido en un recurso educativo alternativo para la enseñanza de la organización estructural de células, tejidos y órganos. Su uso mediante el acceso a páginas web de distintas instituciones actúa como refuerzo y sirve como material adicional combinado con el uso de la microscopia óptica convencional en las prácticas de la asignatura de Histología. Objetivo Evaluar el interés de los alumnos de la asignatura Histología de Sistemas del 2.° curso del grado en Medicina por las imágenes virtuales procedentes de páginas web como complemento educativo. Material y método El estudio se realizó sobre una muestra de 156 estudiantes del 2.° curso de Medicina mediante un acercamiento cuantitativo para realizar un análisis descriptivo. Resultados Los conceptos con las valoraciones más altas fueron para utilidad y mejora en comparación con los atlas convencionales. Conclusiones Los datos presentados en este estudio muestran una preferencia, todavía tímida, de estudio de la Histología mediante aprendizaje electrónico, aunque junto con los recursos tradicionales. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/69783 | ISSN: | 1575-1813 | DOI: | 10.1016/j.edumed.2018.05.003 | Source: | Educacion Medica [ISSN 1575-1813], v. 20 (5), p. 280-283 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.