Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/69592
Title: Agendas visuales: "no hace falta la agenda, el me entiende"
Authors: Torrecillas Martín, Ana María 
Pérez Sanz, María Luisa
UNESCO Clasification: 61 Psicología
6104 Psicopedagogía
Keywords: Agenda
Imagen visual
Anticipación
Comprensión
Trastorno Generalizado del Desarrollo, et al
Issue Date: 2002
Journal: El Guiniguada 
Abstract: En este artículo abordamos no sólo la importancia que tienen las agendas visuales para las personas con un Trastorno Generalizado del Desarrollo que no desarrollan el lenguaje oral, sino cómo son igual de importantes también para aquellas que sí lo desarrollan. Presentamos dos ejemplos de niños que tienen lenguaje oral, a los que las imágenes de las agendas les ayudan a anticipar para comunicar o comprender algo que va a ocurrir (una operación quirúrgica), o que se está desarrollando y surge un imprevisto (visita a Correos).
Thjs paper emphasizes the importance of visual agendas not only in the life of people with a Generalized Disorder of Development who cannot develop verbal language, but also for the ones who develop that sort of ability. We present two examples of children who have verbal language. The images of these agendas help prepare them to communicate or understand an event which is going to occur (e.g. a surgical operation), or which is actually taking place but then something unexpected happens (a visit to the Post Office).
URI: http://hdl.handle.net/10553/69592
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610] (11), p. 181-187
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=764453
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (4,04 MB)
Show full item record

Page view(s)

246
checked on Sep 2, 2023

Download(s)

252
checked on Sep 2, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.