Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/69451
Title: Autorregulación emocional y éxito
Authors: Luján Henríquez, Isabel 
Rodríguez Mateo, Heriberto 
Hernández Delgado, Gustavo A.
Torrecillas Martín, Ana María 
Machargo Salvador, Julio
UNESCO Clasification: 61 Psicología
Keywords: Autorregulación
Éxito
Emociones
Afrontamiento
Metas, et al
Issue Date: 2011
Journal: INFAD 
Abstract: El grupo de investigación de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, denominado “Intervención en el desarrollo psicológico”, formado por profesorado docente e investigador dependiente del Departamento de Psicología y Sociología, hace una reflexión sobre “autorregulación cognitivo- emocional y su relación con el éxito”. La finalidad última es obtener un modelo teórico, que sirva de guía de intervención en diversos ámbitos de aplicación. Se parte de la experiencia investigadora en campos tales como Psicología del Desarrollo, Autoconcepto y Autoestima, Desarrollo Personal y Social, Intervención Educativa en Trastornos del Desarrollo, Familia como contexto del Desarrollo Psicológico, Inteligencia Emocional y Moldes Mentales, tanto “normal” como en el ámbito psicopatológico y en el de competición deportiva.
The research group at the University of Las Palmas de Gran Canaria called “ Intervention in the Psychological Development” is conformed by professors teaching and researchers of the Department of Psychology and Sociology. The main aim in this paper is a reflection on “cognitiveemotional self-regulation and is relationship with success”. The ultimate goal is to obtain a theorical model to guide intervention in various fields of application. The group part from the research experiences in fields such as Developmental Psychology, Self Concept and Self-Esteem, Personal and Social Development, Educational Intervention in Developmental Disabilities, Family and Psychological Development Context, Emotional Intelligence and “Mental Molds”, both in “normal” development us the psychopathology field and in competition sports.
URI: http://hdl.handle.net/10553/69451
ISSN: 0214-9877
Source: International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología [ISSN 0214-9877],v. 2 (1), p. 81-88
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5135609
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (69,48 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.