Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/69267
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoreno Gil, Sergioen_US
dc.contributor.authorPicazo Peral, Patriciaen_US
dc.contributor.authorKorstanje, Maximilianoen_US
dc.date.accessioned2020-01-23T12:16:26Z-
dc.date.available2020-01-23T12:16:26Z-
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn0120-7555en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/69267-
dc.description.abstractThe present essay review or review paper is oriented to give the readers with an all-pervading explanation revolving around the problem of image and its dissociation from branding or the branding process. Based on the hospitality industry (or lodging product) our approach has two significant aspects. On one hand, there is an urgent need of introducing emergent and fresh qualitative studies which complement the open answers regarding the role of knowledge in the purchasing process. On another, no less true is that each product is enrooted into a temporal matrix, in which case the evolution of the branding process seems to be a point of discussion which be brought into the foreground by the side of marketing analysts. Still further, our argument emphasizes on the crucial role of face-to-face interaction as a relational platform to position hotel-related products. This evinces that tourism and hospitality industries are leading towards an inevitable fragmentation which merits to be discussed and scrutinized.en_US
dc.description.abstractEl presente ensayo o pieza de revisión es un intento de brindar al lector una lectura holística del problema de la imagen y su disociación respecto a la marca o proceso de construcción de marca. Centrados en la industria hotelera (producto alojativo), la propuesta sugiere dos asuntos significativos. Por un lado, existe una necesidad de introducir nuevos estudios cualitativos que complementen los puntos que no tienen respuesta sobre el rol que juega el conocimiento como aspecto de intención de compra. Por el otro, cada producto se encuentra inserto en una matriz de tiempo, en cuyo caso, estudiar la evolución de la imagen a lo largo de la vida del producto se hace una cuestión de importancia para los analistas de marketing. Así mismo, el ensayo hace énfasis en la interacción microsocial (cara a cara) como forma relacional para el posicionamiento de los productos hoteleros. Ello demuestra que existe una tendencia hacia la fragmentación (segmentación) que debe ser discutida y analizada.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofAnuario Turismo Y Sociedaden_US
dc.sourceAnuario Turismo y Sociedad [ISSN 0120-7555],v. 25, p. 217-252, (Julio-diciembre 2019)en_US
dc.subject531290 Economía sectorial: turismoen_US
dc.subject.otherMarketing turísticoen_US
dc.subject.otherDestinos turísticosen_US
dc.subject.otherMarcaen_US
dc.subject.otherImagenen_US
dc.subject.otherAlojamientos turísticosen_US
dc.titleLa investigación sobre la imagen de los alojamientos turísticos y las dimensiones que la componen: situación actual y retos de futuroen_US
dc.title.alternativeResearch on the image of tourist accommodations and the involving dimensions: current situation and challenges in the futureen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.18601/01207555.n25.11en_US
dc.identifier.isi000470891300011-
dc.identifier.eissn2346-206X-
dc.description.lastpage252en_US
dc.description.firstpage217en_US
dc.relation.volume25en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid29906228-
dc.contributor.daisngid33514333-
dc.contributor.daisngid90849-
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Gil, SM-
dc.contributor.wosstandardWOS:Peral, PP-
dc.contributor.wosstandardWOS:Korstanje, M-
dc.date.coverdateJulio-Diciembre 2019en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.description.esciESCI
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0001-6905-8073-
crisitem.author.orcid0000-0002-1264-583X-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameMoreno Gil, Sergio-
crisitem.author.fullNamePicazo Peral, Patricia-
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