Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/59317
Title: When english in just an option: the case of students of English for Science
Authors: Rodríguez Medina, María Jesús 
UNESCO Clasification: 57 Lingüística
Keywords: Necesidades de los estudiantes
Actitudes de los estudiantes
Destrezas lingüísticas
Students' needs
Students' attitudes, et al
Issue Date: 2001
Journal: El Guiniguada 
Abstract: En este artículo, presentamos y analizamos los resultados de una encuesta reaiizada a alumnos del primer ciclo de las facultades de Veterinaria y Ciencias del Mar de la Universidad de Ilas Palmas de Gran Canaria, en cuyo nuevo plan de estudios se ha introducido recientemente la asignatura optativa Ingks cientGco. Dado que era la primera vez que se impartía esta asignatura, consideramos imprescindible conocer, de primera mano, los motivos que llevaban a los estudiantes a escogerla, qué esperaban de ella y, sobre todo, cuál era el nivel general en relación con las distintas destrezas lingüísticas. De esta manera, se pudo elaborar el proyecto docente de la asignatura de una manera más realista y eficaz, teniendo en cuenta no sólo nuestro enfoque como docentes, sino también las necesidades y sugerencias de los propios estudiantes.
The aim of this paper is to present and analyse the results of a survey carried out among students of the first cycle of Veterinary Medicine and Oceanography (University of Las Palmas de Gran Canaria). Since EqqIishfor Science had been introduced for the first time as an optional subject in the new curricula of these studies, it was essential to know why learners had decided to choose this subject and what was expected of it. We were also especially interested in testing their command of al1 language skills.Thus, the syllabus could be designed in a more realistic and effective way, taking into account not only our perspective as teachers, but also the needs and suggestions of the students.
URI: http://hdl.handle.net/10553/59317
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610] (10), p. 139-146
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=295378
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (314,49 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.