Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58646
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLuján-García, Carmenen_US
dc.date.accessioned2019-12-16T18:46:03Z-
dc.date.available2019-12-16T18:46:03Z-
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.issn0214-4842en_US
dc.identifier.otherDialnet
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/58646-
dc.description.abstractEste artículo, realizado con estudiantes universitarios de dos carreras humanísticas en la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria: Filología Inglesa y Geografía, investiga el grado de familiaridad y utilidad del campus virtual en el mundo académico. Los resultados demuestran que es una herramienta útil, aunque percibida más como un apoyo a la enseñanza presencial que con validez en sí misma. La variable género revela que los hombres valoran mejor esta herramienta, mientras que los informantes de geografía perciben más positivamente el campus virtual que los de filología inglesa.en_US
dc.description.abstractThis paper presents the results of a study carried out among undergraduate students of English Language and Literature and Geography at the University of Las Palmas de Gran Canaria to investigate their degree of familiarity with and the general usefulness of the virtual learning platform in Higher Education. The results show that whilst this is indeed a useful tool, it is used to best effect when seen as a supportive resource for regular education. The variation in responses from men and women reveals that men are more familiar with and value this tool more highly than women. It was also found that the Geography Undergraduates have a more positive view of virtual learning platforms than English Language and Literature Undergraduates.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofEnsayos: Revista de la Facultad de Educación de Albaceteen_US
dc.sourceEnsayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete [ISSN 0214-4842] (27), p. 47-67en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject.otherTICen_US
dc.subject.otherCampus virtualen_US
dc.subject.otherInnovación educativaen_US
dc.subject.otherEnseñanza universitariaen_US
dc.subject.otherICTen_US
dc.subject.otherVirtual platformen_US
dc.subject.otherEducational innovationen_US
dc.subject.otherUniversity studiesen_US
dc.titleEl campus virtual como recurso útil: un estudio de estudiantes universitarios de carreras humanísticasen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4202757-
dc.description.lastpage67-
dc.identifier.issue27-
dc.description.firstpage47-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.authordialnetid227755-
dc.identifier.dialnet4202757ARTREV-
dc.identifier.ulpgces
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptEstudios socioligüísticos y socioculturales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0001-7050-777X-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.fullNameLuján García, Carmen Isabel-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (204,89 kB)
Show simple item record

Page view(s)

9
checked on Jun 22, 2021

Download(s)

9
checked on Jun 22, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.