Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58646
Title: El campus virtual como recurso útil: un estudio de estudiantes universitarios de carreras humanísticas
Authors: Luján-García, Carmen 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: TIC
Campus virtual
Innovación educativa
Enseñanza universitaria
ICT, et al
Issue Date: 2012
Journal: Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete
Abstract: Este artículo, realizado con estudiantes universitarios de dos carreras humanísticas en la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria: Filología Inglesa y Geografía, investiga el grado de familiaridad y utilidad del campus virtual en el mundo académico. Los resultados demuestran que es una herramienta útil, aunque percibida más como un apoyo a la enseñanza presencial que con validez en sí misma. La variable género revela que los hombres valoran mejor esta herramienta, mientras que los informantes de geografía perciben más positivamente el campus virtual que los de filología inglesa.
This paper presents the results of a study carried out among undergraduate students of English Language and Literature and Geography at the University of Las Palmas de Gran Canaria to investigate their degree of familiarity with and the general usefulness of the virtual learning platform in Higher Education. The results show that whilst this is indeed a useful tool, it is used to best effect when seen as a supportive resource for regular education. The variation in responses from men and women reveals that men are more familiar with and value this tool more highly than women. It was also found that the Geography Undergraduates have a more positive view of virtual learning platforms than English Language and Literature Undergraduates.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58646
ISSN: 0214-4842
Source: Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete [ISSN 0214-4842] (27), p. 47-67
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4202757
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (204,89 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.