Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/58487
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | García Sánchez, Soraya | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-16T15:52:19Z | - |
dc.date.available | 2019-12-16T15:52:19Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 2011-0731 | - |
dc.identifier.other | Dialnet | - |
dc.identifier.other | WoS | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/58487 | - |
dc.description.abstract | Este trabajo analiza el contexto de educación superior que permite el desarrollo de diversas tareas realizadas por un número de estudiantes universitarios con la intención de mejorar las competencias comunicativas de la lengua inglesa (Inglés como Lengua Extranjera –ILE– e Inglés para Fines Específicos –IFE–) a través de un sistema de educación a distancia (EaD), fundamentado en un enfoque de aprendizaje comunicativo, interactivo y ubicuo (u-Learning). Hay numerosas metodologías para el aprendizaje de lenguas extranjeras, a menudo favorecidas por el acceso a material digital contextualizado, según las necesidades de los estudiantes. Este caso de estudio muestra cómo la participación en distintas actividades (individuales y cooperativas), que requieren no sólo de la reinterpretación sino de la construcción del conocimiento, proporciona la mejora de las competencias comunicativas y del desarrollo de habilidades en un contexto de aprendizaje autónomo y cooperativo de educación superior a distancia. | - |
dc.description.abstract | This paper analyzes the context of higher education that lets a development of several tasks performed by a number of college students in an attempt to improve communication skills in the English language (English as a Foreign Language –EFL– and English for Specific Purposes –ESP–) through a system of distance learning (DL) based on a communicative, interactive and ubiquitous learning approach (u-Learning). There are several methodologies for learning foreign languages, often favored by access to contextual digital material according to the students’ needs. This study case shows how participation in various activities (individual and cooperative), which require not only the reinterpretation but knowledge construction, provides improved communication skills and developed skills in an environment of autonomous and cooperative learning of distance higher education. | - |
dc.language | spa | - |
dc.relation.ispartof | Academia Y Virtualidad | - |
dc.source | Revista Academia y Virtualidad [ISSN 2011-0731], v. 9 (1), p. 68-88 | - |
dc.subject | 58 Pedagogía | - |
dc.subject.other | Aprendizaje contextualizado | - |
dc.subject.other | Aprendizaje ubicuo | - |
dc.subject.other | Educación a distancia | - |
dc.subject.other | Enfoque comunicativo | - |
dc.subject.other | ILE | - |
dc.subject.other | IFE | - |
dc.subject.other | Contextual learning | - |
dc.subject.other | Ubiquitous learning | - |
dc.subject.other | Distance learning | - |
dc.subject.other | Communicative approach | - |
dc.subject.other | EFL | - |
dc.subject.other | ESP | - |
dc.title | Educación a distancia, interactiva y ubicua para el aprendizaje de lengua inglesa | - |
dc.title.alternative | Distance, interactive and ubiquitous learning of English language | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | Article | - |
dc.identifier.doi | 10.18359/ravi.1706 | - |
dc.identifier.isi | 000406310900006 | - |
dc.identifier.url | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5342707 | - |
dc.description.lastpage | 88 | - |
dc.identifier.issue | 1 | - |
dc.description.firstpage | 68 | - |
dc.relation.volume | 9 | - |
dc.investigacion | Artes y Humanidades | - |
dc.type2 | Artículo | - |
dc.contributor.daisngid | 3075046 | - |
dc.contributor.authordialnetid | 3849766 | - |
dc.identifier.dialnet | 5342707ARTREV | - |
dc.description.numberofpages | 21 | - |
dc.contributor.wosstandard | WOS:Garcia-Sanchez, S | - |
dc.date.coverdate | 2016 | - |
dc.identifier.ulpgc | Sí | es |
dc.description.esci | ESCI | |
dc.description.erihplus | ERIH PLUS | |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | Con texto completo | - |
crisitem.author.dept | GIR Foreign language education through applied technologies and intercultural sensitivity | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-1095-9410 | - |
crisitem.author.parentorg | Departamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación | - |
crisitem.author.fullName | García Sánchez, María Soraya | - |
Appears in Collections: | Artículos |
WEB OF SCIENCETM
Citations
2
checked on Dec 15, 2024
Page view(s)
192
checked on Nov 1, 2024
Download(s)
138
checked on Nov 1, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.