Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58449
Title: Orientación y tecnología digital en el siglo XXI: implicaciones para la Universidad
Authors: Aleman Ramos, Pedro Francisco 
UNESCO Clasification: 33 Ciencias tecnológicas
Keywords: Innovación
Competencias
Universidad
Orientación
Tecnología digital, et al
Issue Date: 2018
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El objetivo del artículo es proponer un modelo de integración de la tecnología digital y la orientación en el ámbito de la educación. Para este fin, se relaciona los Entornos Personales de Aprendizaje (PLE) y la Activación del Desarrollo Vocacional y Personal (ADVP). Este modelo de innovación educativa en el ámbito universitario permitiría dar respuesta a los retos sociales y del Espacio de Educación Superior (EEES) a través de la adquisición de competencias para el desarrollo personal auto-dirigido.
The aim of the article is to propose a model of integration of digital technology and guidance in the field of education. For this purpose, it relates the Personal Learning Environments (PLE) and the Activation of Vocational and Personal Development (ADVP). he use of this model of educational innovation in the university environment would allow responding to social challenges and the Higher Education Area (EHEA) through the acquisition of competences for self-directed personal development.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58449
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 27, p. 22-33
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6484669
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (358,27 kB)
Show full item record

Page view(s)

56
checked on Apr 22, 2023

Download(s)

37
checked on Apr 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.