Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/57807
Title: | Metaphor and Simile as Communicative Devices in the Essays of Virginia Woolf | Authors: | Sánchez Cuervo, Margarita Esther | UNESCO Clasification: | 6202 Teoría, análisis y crítica literarias | Keywords: | Essay Discourse Rhetorics Argument Rhetorical fi gure, et al |
Issue Date: | 2007 | Journal: | Odisea: Revista de estudios ingleses | Abstract: | En este artículo proponemos el análisis y posterior evaluación de dos tropos, la metáfora y el símil, como fi guras retóricas esenciales a la hora de caracterizar el estilo de los ensayos de Virginia Woolf. Destacamos en especial el valor comunicativo de estos dos recursos en que, a partir de la identifi cación y posterior análisis de los elementos gramaticales que los componen, debemos ir más allá del plano textual y adentrarnos en el contextual, donde abundan los matices ideológicos y culturales. Es en el reconocimiento de estas fi guras donde advertimos la manera novedosa que tiene la autora de encauzar al lector a la persuasión de las ideas que nos desea transmitir. In this article we argue that the rhetorical fi gures of metaphor and simile, as two persuasive devices that characterise the style of the essay of Virginia Woolf, possess a cognitive value different from the simple use of the identifi cation and contraposition of elements, in the case of metaphor, and the comparison in the case of simile. In the essays analysed, the use of these tropes imply the recognition of the grammatical elements and its meaning, which must needs transcend the textual level to enter the contextual domain as far as cultural and ideological traits that the reader should perceive and enjoy. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/57807 | ISSN: | 1578-3820 | DOI: | 10.25115/odisea.v0i8.110 | Source: | Odisea: Revista de estudios ingleses [ISSN 1578-3820], n. 8, p. 161-171 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2657964 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.