Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/56570
Title: | Modelos de enseñanza en la iniciación deportiva y el deporte escolar. Estudio comparativo en judo | Other Titles: | Teaching Models for Giving an Introduction to Sport and School Sports: Comparative Study in Judo | Authors: | Alamo Mendoza, José Miguel Amador Ramírez, Fernando Dopico, Xurxo Iglesias-Soler, Eliseo Quintana Lima, Bárbara |
UNESCO Clasification: | 5802 Organización y planificación de la educación | Keywords: | Modelos de enseñanza Estilos de enseñanza Deporte escolar Judo Teaching models |
Issue Date: | 2011 | Journal: | Apunts. Educacion Fisica y Deportes | Abstract: | En el presente trabajo pretendemos comparar tres modelos de enseñanza entre sí en la iniciación deportiva al judo. Los tres modelos de enseñanza son el Técnico Tradicional (Técnico), el modelo Vertical con especial incidencia en la técnica (Técnico – táctico) y el Vertical Estructural (Táctico). Para ello, se han organizado tres grupos de alumnos y alumnas con los que se ha desarrollado un proceso de iniciación al judo durante cuatro meses utilizando los métodos de enseñanza mencionados. En los resultados de este estudio podemos comprobar que hay modelos de enseñanza, que pueden resultar más adecuados para la adquisición de aprendizajes en la iniciación al judo. In this paper we compare three models of introductory teaching of the sport of judo. The three teaching models are the traditional technique (Technique), the vertical model with special emphasis on technique (Technique – Tactics) and the vertical structure (Tactics). To this end, three groups of students were organized who were given a beginners’ course in judo for four months using the teaching methods referred to above. The results of this study show that some teaching models may be more appropriate than others for the acquisition of knowledge in an introduction to judo. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/56570 | ISSN: | 1577-4015 | DOI: | 10.5672/apunts.2014-0983.es.(2011/2).104.09 | Source: | Apunts: Educación física y deportes [ISSN 1577-4015] (104), p. 88-95 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3712167 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
3,553
checked on Feb 24, 2024
Download(s)
2,038
checked on Feb 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.