Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5642
Title: Attitudes to language and culture in the EFL classroom: British versus American English?
Authors: González Cruz, Isabel 
Vera Cazorla, María Jesús 
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
550510 Filología
Keywords: ELT
Attitudes
Language and culture
Varieties of English
Issue Date: 2007
Journal: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Abstract: The main purpose of this article is to report on the results of an empirical study carried out among the students of English Philology at Las Palmas de Gran Canaria University in order to elicit data about their attitudes toward the British and the American varieties of English. In view of the outcome, we try to suggest ways in which we can cope with students’ tendency to put too high a value on British English and to judge the other varieties as inferior. Specifically, we argue that when teaching English in the 21st century, it makes little sense to restrict the limits of the language and the culture to the British sphere. In fact, the evolution of English into an international language requires that all of its speakers, learners, and teachers recognise and reaffirm the diversity of cultures English represents throughout the world today.
Este artículo recoge los resultados de un estudio realizado entre el alumnado de Filología Inglesa de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria para recabar datos acerca de sus actitudes hacia las variedades de inglés británico y americano. Los resultados obtenidos nos llevan a plantear algunas sugerencias para intentar evitar que nuestros estudiantes continúen con la tendencia a valorar demasiado la variedad británica y a pensar que las otras son inferiores. En concreto, defendemos la idea de que en la enseñanza de la lengua inglesa en el siglo XXI debemos evitar limitarnos al círculo de la lengua y la cultura británicas, reconociendo así la diversidad lingüística y sobre todo cultural que el inglés como lengua internacional representa en la actualidad.
URI: http://hdl.handle.net/10553/5642
ISSN: 1133-1127
Source: LFE. Revista de lenguas para fines específicos [ISSN 1133-1127], n. 13-14, p. 63-92, (2007-2008)
Appears in Collections:LFE, Rev. leng. fines específ. n.13-14, 2007-2008 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (201,56 kB)
Show full item record

Page view(s)

100
checked on Jan 27, 2024

Download(s)

87
checked on Jan 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.