Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5641
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodríguez, Alejandro-
dc.contributor.authorPeñate Cabrera, Marcos-
dc.date.accessioned2011-06-23T02:31:00Z-
dc.date.accessioned2018-03-07T09:11:06Z-
dc.date.available2011-06-23T04:00:23Z-
dc.date.available2018-03-07T09:11:06Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.issn1133-1127-
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/5641-
dc.description.abstractOur analysis aims to compile the trends and approaches along with some of the most meaningful works on foreign language reading from the 60s up until the present day, focusing especially on research into reading for academic purposes (RAP). We place particular emphasis on RAP, given the doubtless relevance it has held, still holds, and will continue to hold in the field of technical and scientific sciences.-
dc.description.abstractNuestro estudio pretende recopilar las tendencias y enfoques más importantes y algunos de sus trabajos más representativos en torno a la lectura en lengua extranjera (en adelante, LE) desde los años setenta hasta la actualidad, prestando especial atención a las investigaciones que se han interesado por la lectura para fines académicos. Consideramos importante hacer hincapié en este último tipo de lectura dada la indudable trascendencia que ha tenido, sigue y seguirá teniendo en el terreno de las ciencias técnicas y científicas.-
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos-
dc.sourceLFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993-.-- ISSN 1133-1127.-- n. 13-14, 2007-2008, p. 241-
dc.subject570107 Lengua y literatura-
dc.subject550510 Filología-
dc.subject.otherAcademic purposes-
dc.subject.otherLinguistic competence-
dc.titleLa investigación de los procesos lectores: tendencias y enfoques en la lectura general y específica-
dc.title.alternativeResearch on reading processes: trends and approaches in general and specific reading-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeArticle-
dc.identifier.isi000219398700011-
dc.compliance.driver1-
dc.identifier.absysnet233536-
dc.identifier.crisid-;1112-
dc.identifier.eissn2340-8561-
dc.description.lastpage284-
dc.description.firstpage241-
dc.relation.volume13-14-
dc.investigacionArtes y Humanidades-
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.type2Artículo-
dc.contributor.daisngid12473507-
dc.contributor.daisngid3555162-
dc.identifier.external-;1112-
dc.description.numberofpages44-
dc.contributor.wosstandardWOS:Rodriguez, A-
dc.contributor.wosstandardWOS:Penate, M-
dc.date.coverdate2007-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptDepartamento de Didácticas Específicas-
crisitem.author.deptForeign language education through applied technologies and intercultural sensivity-
crisitem.author.orcid0000-0002-4447-9442-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción E Interpretación-
crisitem.author.fullNamePeñate Cabrera, Marcos-
crisitem.author.departamentoDidácticas Específicas-
Appears in Collections:LFE, Rev. leng. fines específ. n.13-14, 2007-2008 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (196,84 kB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.