Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/5641
Title: | La investigación de los procesos lectores: tendencias y enfoques en la lectura general y específica | Other Titles: | Research on reading processes: trends and approaches in general and specific reading | Authors: | Rodríguez, Alejandro Peñate Cabrera, Marcos |
UNESCO Clasification: | 570107 Lengua y literatura 550510 Filología |
Keywords: | Academic purposes Linguistic competence |
Issue Date: | 2007 | Journal: | LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos | Abstract: | Our analysis aims to compile the trends and approaches along with some of the most meaningful works on foreign language reading from the 60s up until the present day, focusing especially on research into reading for academic purposes (RAP). We place particular emphasis on RAP, given the doubtless relevance it has held, still holds, and will continue to hold in the field of technical and scientific sciences. Nuestro estudio pretende recopilar las tendencias y enfoques más importantes y algunos de sus trabajos más representativos en torno a la lectura en lengua extranjera (en adelante, LE) desde los años setenta hasta la actualidad, prestando especial atención a las investigaciones que se han interesado por la lectura para fines académicos. Consideramos importante hacer hincapié en este último tipo de lectura dada la indudable trascendencia que ha tenido, sigue y seguirá teniendo en el terreno de las ciencias técnicas y científicas. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/5641 | ISSN: | 1133-1127 | Source: | LFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993-.-- ISSN 1133-1127.-- n. 13-14, 2007-2008, p. 241 |
Appears in Collections: | LFE, Rev. leng. fines específ. n.13-14, 2007-2008 Artículos |
WEB OF SCIENCETM
Citations
3
checked on Feb 25, 2024
Page view(s)
139
checked on Jun 29, 2024
Download(s)
111
checked on Jun 29, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.