Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/56406
Title: | A critical discourse approach to Benjamin Martin’s preface to "An introduction to the English language and learning" (1754) | Other Titles: | Una aproximación crítica discursiva al prefacio de Benjamin Martin a “An introduction to the English language and learning” (1754) | Authors: | Fernández Martínez, Dolores | UNESCO Clasification: | 57 Lingüística 5701 Lingüística aplicada |
Keywords: | English grammars Eighteenth century Critical Discourse Analysis Systemic functional grammar Transitivity structures, et al |
Issue Date: | 2018 | Project: | Las Autoridades En Los Diccionarios Generales Ingleses Del Siglo XVIII: Canon Y Función | Journal: | Journal of English Studies | Abstract: | El presente trabajo pretende contribuir a perfilar el papel de Martin como gramático a través del análisis del prefacio a su gramática “An Introduction to the English Language and Learning” (1754). Utilizando una aproximación al Análisis Crítico del Discurso y un método basado en la gramática sistémico-funcional, el objetivo de este estudio se centrará en describir las estructuras discursivas utilizadas en el prefacio para dar forma a su función propagandística y persuadir al lector como comprador potencial o usuario de la gramática. El prefacio de Martin se caracteriza por un tono peculiarmente exagerado y agresivo, y también por un fuerte énfasis en las implicaciones religiosas de la educación. Todas estas características aportan un rasgo de distinción a Martin dentro de la comunidad discursiva de gramáticos del siglo dieciocho. The purpose of the present paper is to contribute to the depiction of Martin’s role as a grammarian by analysing the preface to his grammar “An Introduction to the English Language and Learning” (1754). By using a Critical Discourse Analysis approach and a method based on systemic functional grammar, this study intends to describe the discourse structures used in the preface to fulfil its advertising function and persuade the addressee as a potential buyer or user of the grammar. Martin’s preface is characterised by a peculiarly exaggerated and aggressive tone and by a strong emphasis on the religious implications of education, all of which confer some distinction to Martin within the discourse community of eighteenth-century grammarians. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/56406 | ISSN: | 1576-6357 | DOI: | 10.18172/jes.3282 | Source: | Journal of English Studies [ISSN 1576-6357], v. 16, p. 69-89 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6736815 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
106
checked on Aug 10, 2024
Download(s)
132
checked on Aug 10, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.