Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/56308
Title: | La educación intercultural como principal modelo educativo para la integración social de los inmigrantes | Other Titles: | Intercultural education as the key educational model for the social integration of immigrants | Authors: | Ester Sánchez, Antonio Tirso | UNESCO Clasification: | 560507 Derecho público 590601 Derechos humanos 5801 Teoría y métodos educativos 560203 Filosofía del derecho |
Keywords: | Educación intercultural Derechos Humanos Multiculturalismo Integración Inmigración, et al |
Issue Date: | 2016 | Journal: | Cadernos De Dereito Actual | Abstract: | La convivencia que se desarrolla entre individuos con identidades culturales
diversas dentro de un mismo territorio, reclama a los poderes públicos la puesta en marcha
de las más adecuadas políticas educativas basadas en el reconocimiento de la diversidad
cultural y la garantía del desarrollo del derecho a la identidad cultural de los individuos que
conforman el grupo social. Dentro de este contexto multicultural se deberá implantar un
modelo educativo que proporcione un conocimiento en condiciones de igualdad de las
culturas existentes para crear un espacio intercultural que avale la autonomía individual, el
derecho a la diferencia y la defensa de los derechos humanos. The coexistence of individuals with different cultural identities in a given territory calls for the implementation of public educational policies based on both the acknowledgement of cultural diversity and the effective realization of the right to cultural identity of individuals within the community. In a multicultural context, an educational model should be implemented that facilitates an equal knowledge of the cultures involved, in order to provide an intercultural atmosphere that upholds self-ownership, the right to be different and the defense of human rights. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/56308 | ISSN: | 2386-5229 | Source: | Cadernos de dereito actual [ISSN 2386-5229], n. 4, p. 139-151 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5709510 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.