Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/55208
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorArnáiz Castro, Patriciaen_US
dc.contributor.authorPérez-Luzardo Díaz, Jésica Maríaen_US
dc.date.accessioned2019-03-31T08:20:23Z-
dc.date.available2019-03-31T08:20:23Z-
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.isbn978-84-16724-30-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/55208-
dc.description.abstractStudents experience anxiety when learning a foreign language and this anxiety can be caused by a wide variety of factors. As part of a wider research project into the role of students' perceptions in the language-learning process, this study explores the perceptions of three groups of university students on the verbal and nonverbal behaviour of teachers in class and how this affects their feelings of anxiety. Furthermore, it examines the degree of responsibility these learners attribute to their teacher for a particular anxiety episode. A qualitative/quantitative design was used. Findings indicated that teacher-related anxiety was most often associated with classroom management techniques, particularly with teachers' ways of "inviting" students to speak and with the pace adopted by the teacher in the lesson. The carefully elaborated reports of many of the participants in the study revealed the importance of teachers' professional and emotional skills. Other findings showed, however, that learners placed a higher degree of responsibility for their anxiety on themselves than on the teacher. On the basis of these results, the study suggests some measures that can be followed in the classroom to reduce anxiety levels. Such measures are expected to yield positive results in the performance of the learners.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisherSant Vicent del Raspeig (Alicante): publicacions de la Universitat d´Alacant , D. L. 2016.en_US
dc.sourceAprendizajes plurilingües y literarios: Nuevos enfoques didácticos / coord. por Antonio E. Díez Mediavilla, Vicent Brotons Rico, Dari Escandell, José Rovira-Collado, 2016, ISBN 978-84-16724-30-7, págs. 812-818en_US
dc.subject5701 Lingüística aplicadaen_US
dc.subject.otherAnsiedaden_US
dc.titleThe teacher as a source of anxiety for university studentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes
dc.typeBookPartes
dc.description.lastpage818-
dc.description.firstpage812-
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Capítulo de libroen_US
dc.description.notasEn diciembre de 2015, tuvo lugar el XVI Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL) en la Universidad de Alicante, organizado por el área Didáctica de la Lengua y la Literatura (Departamento Innovación y Formación Didáctica) y el Departamento de Filología Catalana. El tema es: El aprendizaje de lenguas y sus literaturas en un contexto de educación plurilingüe: Hacia la integración de contextos culturales y literarios como herramienta de aprendizaje .es
dc.identifier.ulpgces
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR IDETIC: División de Traducción e Interpretación y Aprendizaje de Lenguas (DTrIAL)-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Didácticas Específicas-
crisitem.author.orcid0000-0001-5987-8254-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.fullNameArnáiz Castro, Patricia-
Colección:Capítulo de libro
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.