Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/5035
Title: | Visión diacrónica de la supervisión educativa y propuesta de un modelo alternativo | Authors: | Rodríguez Fernández, Ángel José | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía | Issue Date: | 1991 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | El presente trabajo pretende ser un modelo alternativo de Supervisión Educativa, adaptado a la estructura política de la España surgida tras la Constitución de 1978 (el Estado de las Autonomías) e inspirado en las últimas tendencias sobre la Supervisión Educativa. Para ello, recorre de forma general la historia de la Supervisión en el mundo antiguo, medieval y moderno; prestando especial atención a las disposiciones legales sobre la misma en el siglo XX en España. This paper is meant as an alternative pattern of educational Supervision, adapted to the political structure of Spain emerged after the 1978 Constitution (Autonomías) and inspired in the latest trends on Educational Supervision. It goes through the history of Supervision in the Ancient Medieval, and Modern worlds, paying especial attention to legal regulations on the matter in the 20th Century in Spain. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/5035 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.2, 1991, p. 89 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.02, 1991 Artículos |
Page view(s)
107
checked on Sep 21, 2024
Download(s)
115
checked on Sep 21, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.