Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/5018
Title: | Propuesta didáctica para el estudio elemental del electromagnetismo | Authors: | Repetto Jiménez, Emigdia García Repetto, Angeles |
UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía | Issue Date: | 1991 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Este artículo propone un plan de actuación en el aula, para niveles de enseñanza secundaria y formación del profesorado de E.G.B., que se fundamenta en planteamientos constructivistas.
Se busca un cambio conceptual en el alumno a fin de conseguir que el factor memoria no sea el determinante del éxito o fracaso. Se pretende lograr un aprendizaje significativo, a la vez que eliminar los errores que frecuentemente se dan en el aprendizaje del Electromagnetismo. This article provides planned activies to be carried out in the classroom for the secondary education leve1 and EGB Teachers' Training Studies based on constructivist schemes. A conceptual change in the learner is sought in order the memory factor feature should not imply success or failure. Furthermore, the aim is to achieve a meaningful learning as well as lo avoid making mistakes in the process of learning Electromagnetism. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/5018 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.2, 1991, p. 163 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.02, 1991 Artículos |
Page view(s)
131
checked on Apr 13, 2024
Download(s)
1,262
checked on Apr 13, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.