Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5018
Title: Propuesta didáctica para el estudio elemental del electromagnetismo
Authors: Repetto Jiménez, Emigdia
García Repetto, Angeles
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Issue Date: 1991
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Este artículo propone un plan de actuación en el aula, para niveles de enseñanza secundaria y formación del profesorado de E.G.B., que se fundamenta en planteamientos constructivistas. Se busca un cambio conceptual en el alumno a fin de conseguir que el factor memoria no sea el determinante del éxito o fracaso. Se pretende lograr un aprendizaje significativo, a la vez que eliminar los errores que frecuentemente se dan en el aprendizaje del Electromagnetismo.
This article provides planned activies to be carried out in the classroom for the secondary education leve1 and EGB Teachers' Training Studies based on constructivist schemes. A conceptual change in the learner is sought in order the memory factor feature should not imply success or failure. Furthermore, the aim is to achieve a meaningful learning as well as lo avoid making mistakes in the process of learning Electromagnetism.
URI: http://hdl.handle.net/10553/5018
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.2, 1991, p. 163
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.02, 1991 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (417,59 kB)
Show full item record

Page view(s)

1
checked on Mar 28, 2020

Download(s)

20
checked on Mar 28, 2020

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.