Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/5014
Title: | La pervivencia del Romancero y su posible uso didáctico | Authors: | Cáceres Lorenzo, María Teresa | UNESCO Clasification: | 5801 Teoría y métodos educativos 570107 Lengua y literatura |
Keywords: | Romancero Islas Canarias Tradición oral |
Issue Date: | 1991 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Con el presente trabajo se trata de entender la complejidad del fenómeno de la pervivencia del Romancero en las Islas Canarias. En él se presentan múltiples ejemplos tanto de esta conservación de elementos y romances, como también una gran cantidad de pruebas de la aclimatación y la adaptación de este tipo de tradición oral a Canarias. También proponemos algunas ventajas e inconvenientes del uso didáctico de este Romancero. This paper aims at understanding the survival of the Romancero in the Canary lslands. This survival is a complex phenomenon, and it presents a rich variety regarding the presence of features and romances in the Canaries, and the great diversity of archaisms and new Canarian contributions. Finally we also offer some practica1 and theoretical ideas for a didactic study of Romancero. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/5014 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 2, p. 273-278 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=321587 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.02, 1991 Artículos |
Page view(s)
68
checked on Apr 15, 2023
Download(s)
266
checked on Apr 15, 2023
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.