Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5014
Title: La pervicencia del Romancero y su posible uso didáctico
Authors: Cáceres-Lorenzo, MTeresa 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Issue Date: 1991
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Con el presente trabajo se trata de entender la complejidad del fenómeno de la pervivencia del Romancero en las Islas Canarias. En él se presentan múltiples ejemplos tanto de esta conservación de elementos y romances, como también una gran cantidad de pruebas de la aclimatación y la adaptación de este tipo de tradición oral a Canarias. También proponemos algunas ventajas e inconvenientes del uso didáctico de este Romancero.
This paper aims at understanding the survival of the Romancero in the Canary lslands. This survival is a complex phenomenon, and it presents a rich variety regarding the presence of features and romances in the Canaries, and the great diversity of archaisms and new Canarian contributions. Finally we also offer some practica1 and theoretical ideas for a didactic study of Romancero.
URI: http://hdl.handle.net/10553/5014
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.2, 1991, p. 273
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.02, 1991 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (230,21 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.