Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/46827
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPeñate Cabrera, Marcosen_US
dc.contributor.authorBazo Martínez, Plácidoen_US
dc.date.accessioned2018-11-23T08:41:44Z-
dc.date.available2018-11-23T08:41:44Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn1697-7467en_US
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/46827-
dc.description.abstractImplementing external tests implies that test developers will need to address questions about validity and reliability. In this paper we are going to explain the process we have followed to design the English as a Foreign Language test intended for the fourth grade of primary school children in the Canary Islands, since we had been previously selected by the local authorities to coordinate this project. At the same time, we intend to provide a means of being accountable when evaluating. By accountability, we mean demonstrating to teachers and schoolchildren that all the items of our tests are justified and have a specific purpose.en_US
dc.description.abstractA la hora de diseñar una evaluación externa necesariamente debemos prestar especial atención a los conceptos de validez y fiabilidad. En este artículo queremos presentar el proceso que hemos seguido a la hora de diseñar el formato que hemos utilizado en Canarias para realizar la prueba de diagnóstico destinada a la evaluación del inglés en cuarto de primaria. Además intentamos demostrar al alumnado y al profesorado que los diferentes ítems de las pruebas de evaluación están justificados y tienen una incidencia directa en su proceso de aprendizaje y enseñanza.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher1697-7467-
dc.relation.ispartofPorta Linguarumen_US
dc.sourcePorta Linguarum [ISSN 1697-7467], n. 21, p. 27-37, (Enero 2014)en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject57 Lingüísticaen_US
dc.subject570111 Enseñanza de lenguasen_US
dc.subject.otherRelation tablesen_US
dc.subject.otherValidityen_US
dc.subject.otherExternal evaluationen_US
dc.subject.otherEnglish as a foreign languageen_US
dc.subject.otherPrimary educationen_US
dc.titleUsing relation tables to improve validity in external evaluationen_US
dc.title.alternativeLas tablas de relación como instrumento para la mejora de la validez en la evaluación externaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.scopus84892763184-
dc.identifier.isi000330929300003-
dc.contributor.authorscopusid56008856700-
dc.contributor.authorscopusid36502512900-
dc.description.lastpage35en_US
dc.identifier.issue21-
dc.description.firstpage25en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid29629092-
dc.contributor.daisngid2330416-
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Cabrera, MP-
dc.contributor.wosstandardWOS:Martinez, PB-
dc.date.coverdateEnero 2014en_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,243
dc.description.jcr0,136
dc.description.sjrqQ3
dc.description.jcrqQ4
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.ahciAHCI
dc.description.ssciSSCI
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptDepartamento de Didácticas Específicas-
crisitem.author.orcid0000-0002-4447-9442-
crisitem.author.fullNamePeñate Cabrera, Marcos-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (932,07 kB)
Show simple item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

71
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.