Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/46827
Title: Using relation tables to improve validity in external evaluation
Other Titles: Las tablas de relación como instrumento para la mejora de la validez en la evaluación externa
Authors: Peñate Cabrera, Marcos 
Bazo Martínez, Plácido
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
57 Lingüística
570111 Enseñanza de lenguas
Keywords: Relation tables
Validity
External evaluation
English as a foreign language
Primary education
Issue Date: 2014
Publisher: 1697-7467
Journal: Porta Linguarum 
Abstract: Implementing external tests implies that test developers will need to address questions about validity and reliability. In this paper we are going to explain the process we have followed to design the English as a Foreign Language test intended for the fourth grade of primary school children in the Canary Islands, since we had been previously selected by the local authorities to coordinate this project. At the same time, we intend to provide a means of being accountable when evaluating. By accountability, we mean demonstrating to teachers and schoolchildren that all the items of our tests are justified and have a specific purpose.
A la hora de diseñar una evaluación externa necesariamente debemos prestar especial atención a los conceptos de validez y fiabilidad. En este artículo queremos presentar el proceso que hemos seguido a la hora de diseñar el formato que hemos utilizado en Canarias para realizar la prueba de diagnóstico destinada a la evaluación del inglés en cuarto de primaria. Además intentamos demostrar al alumnado y al profesorado que los diferentes ítems de las pruebas de evaluación están justificados y tienen una incidencia directa en su proceso de aprendizaje y enseñanza.
URI: http://hdl.handle.net/10553/46827
ISSN: 1697-7467
Source: Porta Linguarum [ISSN 1697-7467], n. 21, p. 27-37, (Enero 2014)
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (932,07 kB)
Show full item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

81
checked on Apr 20, 2024

Download(s)

64
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.