Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/46375
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorRomán García, Concepciónen_US
dc.contributor.authorMartín Hernández, Juan Carlosen_US
dc.date.accessioned2018-11-23T04:00:22Z-
dc.date.available2018-11-23T04:00:22Z-
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.issn1743-7601en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/46375-
dc.description.abstractDemand analysis is a key element in the evaluation of public policies. The ex ante evaluation of large scale projects involving for example new high speed rail (HSR) services requires the estimation of reliable choice models to predict ridership shares of the new alternatives and to identify the main sources for traffic diversion and traffic generation. This paper analyses and forecasts potential demand for HSR services in the high dense air transport route: the line Madrid-Barcelona. The model aims to explain changes in the demand for interurban rail and air transport as a result of substantial improvements in the level of service due to the introduction of the HSR. Results highlight that the expected volume of demand for the HSR in the corridor is not enough to guarantee a positive social benefit of this project.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher1743-7601
dc.relation.ispartofInternational Journal of Substainable Development and Planningen_US
dc.sourceInternational Journal of Sustainable Development and Planning[ISSN 1743-7601],v. 5, p. 114-129en_US
dc.subject531212 Transportes y comunicacionesen_US
dc.subject.otherTrenes de alta velocidaden_US
dc.titlePotential demand for new high speed rail services in high dense air transport corridorsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.doi10.2495/SDP-V5-N2-114-129
dc.identifier.scopus77955083786-
dc.contributor.authorscopusid7102178538-
dc.contributor.authorscopusid55727554800-
dc.description.lastpage129-
dc.description.firstpage114-
dc.relation.volume5-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateAgosto 2010
dc.identifier.ulpgces
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.orcid0000-0002-0591-1298-
crisitem.author.orcid0000-0002-2950-2405-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameRomán García, Concepción-
crisitem.author.fullNameMartín Hernández, Juan Carlos-
Colección:Artículos
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