Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/45639
Title: | L1 in the EFL classroom: More a help than a hindrance? | Authors: | Rodríguez Juárez, Carolina Fátima Oxbrow, Gina |
UNESCO Clasification: | 57 Lingüística | Keywords: | Mother tongue Translation Contrastive analysis EFL classroom practice Lengua materna, et al |
Issue Date: | 2008 | Publisher: | 1697-7467 | Journal: | Porta Linguarum | Abstract: | The use of the L1 in monolingual contexts has been somewhat frowned upon in EFL classrooms over the years, with teaching activities usually conducted exclusively in the target language. However, if used judiciously, the mother tongue may in fact become a teaching and learning resource which can greatly enhance the acquisition process and encourage learners to focus on similarities and differences between their L1 and the language under study. In the present study, we shall explore the use of L1 and translation with first-year English Language students of ‘English Philology’ at the University of Las Palmas de Gran Canaria, Spain. El uso de la lengua materna en contextos monolingües de enseñanza del inglés como lengua extranjera ha estado a menudo mal considerado, realizándose las tareas docentes exclusivamente en la lengua meta. Sin embargo, el uso sensato de la lengua materna puede de hecho servir como un recurso de enseñanza/aprendizaje que puede mejorar los procesos de adquisición y ayudar a los alumnos a centrarse en las diferencias y similitudes entre su lengua y la lengua extranjera. En este trabajo, investigaremos el uso de la lengua materna y de la traducción en alumnos de primer curso de Filología Inglesa de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, España. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/45639 | ISSN: | 1697-7467 | Source: | Porta Linguarum[ISSN 1697-7467], p. 93-109 |
Appears in Collections: | Artículos |
SCOPUSTM
Citations
11
checked on Nov 17, 2024
WEB OF SCIENCETM
Citations
9
checked on Feb 25, 2024
Page view(s)
89
checked on Jul 27, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.