Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/43945
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGarcía Cabrera, Antonia Mercedesen_US
dc.contributor.authorGarcía Soto, María Graciaen_US
dc.date.accessioned2018-11-21T19:03:30Z-
dc.date.available2018-11-21T19:03:30Z-
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.issn1135-2523en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/43945-
dc.description.abstractThis work uses the cognitive theory and presents a holistic analysis of the psychological and sociological components, and the interactions that occur between them, that affect the recognition of technological business opportunities. The research is comprehensive and employs a method based on the case study. As a result, the work provides a new dynamic model in which the interaction and complementarities of entrepreneurs, the proactive management of embeddedness in technological networks, learning and continuous evaluation constitute the evolutionary factors that explain the recognition of technological opportunity.en_US
dc.languagespaen_US
dc.publisher1135-2523
dc.relation.ispartofInvestigaciones Europeas de Direccion y Economia de la Empresaen_US
dc.sourceInvestigaciones Europeas de Direccion y Economia de la Empresa[ISSN 1135-2523],v. 14, p. 109-125en_US
dc.subject531104 Organización de recursos humanosen_US
dc.subject.otherOrganización de empresasen_US
dc.subject.otherEficaciaen_US
dc.titleReconocimiento de la oportunidad y emprendeduría de base tecnológica: un modelo dinámicoen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1016/S1135-2523(12)60026-4
dc.identifier.scopus84864390517-
dc.contributor.authorscopusid24773198500-
dc.contributor.authorscopusid24773409700-
dc.description.lastpage125-
dc.description.firstpage109-
dc.relation.volume14-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateDiciembre 2008
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Estrategia y Negocios Internacionales-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Estrategia y Negocios Internacionales-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0001-9150-7998-
crisitem.author.orcid0000-0001-5020-8166-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.fullNameGarcía Cabrera, Antonia Mercedes-
crisitem.author.fullNameGarcía Soto, María Gracia-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (399,73 kB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.